Время  2 часов 45 минут

Координаты 1699

Загружено 25 июля 2020 г.

Записано июля 2020

4,8
9,5 км

Просмотрено 492 раз, скачано 30 раз

рядом с Castellar del Vallès, Catalunya (España)

(En la web clica la bandera, arriba, para tener la traducción en tu idioma) (In the web, click on the flag above to have the translation in your Language)

(Vallés Occidental) Ruta 1239 el 25/07/2020; 9,5 km; +345 -345; 3 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Castellar del Vallés, Camí de Canyelles, Alzina Balladora, Sta Maria del Puig de la Creu. Participants: Josep Ma i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: La capella del Puig de la Creu està documentada des del 1193.

Aparquem a la part més alta de Castellar del Vallès i després de fer un cafè enfilem per un caminet molt fresat entre herbes. Els segles X-XI Castellar era un territori definit com "castrum kastellare", format per masos disseminats. Les terres que formaven aquest conjunt eren objecte de compra i venda entre la casa comtal, les famílies feudals i els monestirs. Una d'aquestes famílies, els Clasquerí, esdevingueren senyors tant a nivell territorial com jurisdiccional des de principis del segle XV i fins a la desaparició del poder feudal.

Després anem a parar a la pista que és el Camí de Cadafalc. És el camí que condueix a la masia del mateix nom, de grans dimensions i d'estructura clàssica i planta rectangular. Se sap que està documentada des del segle XI. No hi té res a veure, però parlem una mica de Puig i Cadafalc, el gran arquitecte del segle XIX. L’ajuntament dictatorial de Barcelona (després del cop d’estat de Primo de Rivera), el va destituir del seu càrrec d’arquitecte de l’Exposició; a més l’any 1928 l’ajuntament ordenà enderrocar les quatre... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat
Ves a la web

6. Sta Maria del Puig de la Creu

7. Vista Castellar

3 комментариев

Вы можете или этот маршрут