lorri

Время  2 часов 53 минут

Координаты 722

Uploaded 31 марта 2016 г.

Recorded марта 2016

2,6
5,1

Просмотрено 691 раз(а), скачено 44 раз(а)

рядом с Sant Julià del Llor, Catalunya (España)

Aquesta és una caminada senzilla, sense desnivell, aconsellable de fer a la primavera quan els camps de naps estan ben florits i els prats estan ben verds mentre són pasturats per ramats de pacífiques vaques i de neguitoses ovelles.

És una ruta que segueix pràcticament la Caminada popular Xafa-rocs 2016 de Trullars. Només està modificada en un punt cap al final perquè em va aparèixer en un prat assolellat, una tímida guineu que no vaig poder estar-me'n, de fotografiar-la.

La ruta comença a Can Pol del Pla (recta de Bonmatí a Anglès, al Pla de Trullars); és a dir, on es fa la festa de Trullars, al grup de cases que hi ha abans de l'empresa Antex si es puja de Girona.

Se surt de Can Pol, es travessa la carretera i se segueix la pista en línia recta. Només hi ha una pista que voreja una casa, fa una ziga-zaga que porta a Can Rirumbau, una casa petita perduda en la immensitat de la plana.

Passada aquesta casa hi ha una bifurcació. Cal anar cap a l'esquerra (el camí de la dreta és el camí per on torna la ruta). Des d'aquest punt es poden gaudir els magnífics turons d'herba fresca per on retorna la caminada al punt de sortida.

Es camina per una pista fins al Rissec, un riu amb molt poca aigua que es pot travessar per una pseudopalanca de ferro. Es puja la pujadeta després de travessar-lo (a la dreta hi ha un petit parc infantil) i es tomba de cop a l'esquerra seguint el Rissec des dels camps de dalt. Ja es veu la casa de Can Pol de Baix que té adossada l'ermita de Sant Bartomeu de Trullars. Des d'aquests camps sobresurt l'espadanya de l'ermita.

Se segueix paral·lel a Can Pol de Baix i s'ultrapassa la GI-540, la carretera que baixa de Mas Llunés. Se segueix la pista que puja ampla a l'altra banda de carretera i sempre tombant cap a la dreta fins a Can Pau de Dalt. Abans d'arribar a la casa, baixa una mena de sender ample a la dreta que cal agafar-lo i baixar fins a la carretera. Es torna a travessar i es passa al costat d'un camp paral·lel a la Riera de Sant Pere.

Ara cal solventar la riera per un pas de pedres que es coneix perquè a l'altre costat hi ha un gran arbre amb unes arrels gegantines que ajuden a passar i un corriol que s'enfila i s'enfila dret i en molts punts paral·lels a la riera.

El sender puja fins a una cruïlla de camins. Cal agafar el que segueix recte al costat dret d'un camp exuberant, el camp d'en Pol, un turó d'herba verda i fresca. Es va seguint el camp i quan s'acaba cal tombar a l'esquerra fins que s'arriba a una altra cruïlla de camins.

En aquesta cruïlla cal agafar la pista de l'esquerra seguint sempre les marques blanques i blaves del Camí dels Avellaners. Ara toca seguir la pista fins a una bifurcació de camins. En aquest punt no cal agafar-ne cap. Se surt de la pista per l'esquerra, es gira uns metres i es travessa la Riera de Sant Pere. De seguida es troba una drecera que cal seguir per la dreta i mena a l'ermita anglesenca de Sant Pere Sestronques, una bellesa restaurada del preromànic del novè segle.

És una parada obligatòria que cal gaudir, tant de l'ermita com dels seus voltants tranquils i solitaris.

Es passa l'ermita per sota el porxo i es continua fins que es travessa la pista i s'agafa una drecera curta que puja fins a la pista que acaba a Cal Gravat. Quan ja es veu Cal Gravat a la dreta, cal seguir pujant per la pista, seguint cap a l'esquerra. Sempre amunt i recte es deixa enrere la Bassa de Cal Gravat (a l'esquerra del camí) i s'arriba a la Serra d'en Planes, camí del Puig Ventós.

Deixada enrere la Bassa i després d'una pujadeta de bon fer es troba una megacruïlla de camins. Cal agafar el primer de la dreta, una pista entre pins i sureres que ofereix unes vistes boníssimes de la zona de Sant Martí Sapresa i Brunyola. Aquesta pista acaba en una bifurcació. No cal seguir la bifurcació, s'ha de continuar recte per una drecera perduda que continua entre pins i sureres.

Aquesta drecera acaba en una pista que baixa cap a la dreta i dóna al turó de la Casa Vella, una masia abandonada en un indret edènic. Es va vorejant el turó per la seva dreta fins que s'arriba a una carretera que baixa cap a l'esquerra. Ara cal agafar aquesta pista i baixar, fins que a mà dreta hi ha una casa abandonada, Can Casalet.

Es passa per davant de la casa i es baixa vorejant els camps fins a l'Antex. Abans d'arribar a l'aparcament de l'empresa tèxtil es travessa un torrent a la dreta i la caminada s'enfila per un altre turó màgic fins a la cruïlla asfaltada que separa Can Rebull i la Granja d'en Miquel Pol. En aquest punt cal seguir cap a l'esquerra, carretera avall.

Quan s'arriba al pla i es té la indústria Antex davant, sense arribar-hi, cal girar a la dreta per una pista planera i extensa que apropa els caminants a la cruïlla inicial de Can Rirumbau. I a partir d'aquí ja només cal desfer els metres inicials fins a Can Pol del Pla.