Время  3 часов 4 минут

Координаты 1137

Uploaded 8 сентября 2016 г.

Recorded сентября 2016

3,1
6,2

Просмотрено 971 раз(а), скачено 51 раз(а)

рядом с  Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya (España)

Aquesta ruta comença a l'altura del polígon industrial que hi ha a Sant Pere, a tocar del Camí de la Noguera que uneix els dos pobles. Al començament vaig preferir fer uns centenars de metres pel cami que va a tocar del Torrent de la Masia tot i que després ja vaig entrar al Camí de la Noguera. Aquest camí té una cosa bona que es que va paral-lel al Riu, un centenar de metres a la seva dreta i permt veure tot una serie d'edificis industrials, actuals i passats, que hi ha a tocar del Riu perô que no es veuen quan es camina per la seva llera. La cosa dolenta d'aquest Camí es que està asfaltat.
Vaig travessar Sant Quintí per anar fins a les Deus a on havia de començar a caminar per la llera del Riu. El bar que hi ha en aquell indret estava tancat i cal travessar-lo per anar fins al Riu, però hi ha una solució que no es evident si no es coneix la zona. A mà dreta de la reixa d'entrada a les instalacions del bar hi ha un estretissim corriol que passa a tocar de les edificacions i que dona accés a la zona de les Deus. Hi ha un waypoint en que intento explicar això.
El camí acostuma a tindre indicacions tot i que de diferents tipus. Stà en bon estat i de fet nomès hi ha hagut un punt on m'he despistat. Ha estat al travessar el pont que dona a les ruines del que crec era el molí més antic de Ca l'Olivé. Aquí s'ha se vigilar i agafar un corril que surt a mà esquerra només passar el pont. Despista una mica perquè hi ha una barana se fusta que sembla que vulgui dirigir-te cap endevant, cap a les ruines d'aquest molí. També hi ha un waypoint en que intento aclarir una mica més això.
El Camí del Riu es fàcil, no té cap mena de dificultat però s'ha de travessar el Riu moltes vegades i normalment això es fa utilitzant passos fets amb pedres ( en pocs cassos hi ha passeres) irregulars i que per tant poden fer relliscar al que hi passa. El Riu porta molt poca aigua pel que, si un rellisca, es mullarà els peus i pica cosa més.
Al llarg del recorregut també ens snirem trobant amb les rescloses i conduccions que serveixen per desviar i conduir l'aigua del Riu cap els recs que permeten regar els camps de regadiu que hi ha a prop del Riu

La ruta es bonica i permet descobrir aquests indrets als que no son dels dos pobles i tindre l'oportunitat de caminar de nou per la vora del Riu, cosa els de Sant Pere i Sant Quintí feia molts anys que haviem perdut.
Aquí es poden veure, encara que lluny les fàbriques que hi ha a la vora del Riu
No es veu gaire clar però està a dalt del turó
Lluny del Riu, dalt d'aquest turó encara es conserva l'edifici del que va ser un Molí paperer
La porta d'accés al complexe està tancada. Per poguer arribar a les Fonts i Gruta de les Deus cal anar a mà dreta seguint aquest petit caminet Si la porta d'accés estä oberta només cal travessarel recinte ( hi ha un parc d' aventura i un bar restaurant) i baixar unes escales cap al Riu
A la fotografía es pot veure a mà esquerra el petit caminet que he agafat a tocar se les edificacions per accedir a les Fonts i Cova de les Deus
L'he hagut d'agafar i travessar per baixar cap a les Fonts ja que , al estar tancat el recinte, no podia fer servir les escales
Uns pocs metres més enllà del pont que he passat hi ha un corriol asfaltat a mà esquerra que baixa cap a les Fonts. La primera fotografia el deixa veure. Les altres fotografies son vistes de la zona
Aquí hi ha l'entrada a la Cova que ha estat tancada una pila d'anys i que ara es pot visitar
Sembla mentida però es veritat. No raja aigua per aquestes Fonts que son un dels llocs més coneguts de la comarca. La sequera acabarä amb tot
Resclosa i rec
Em separo del Riu per entrar a les afores de Sant Quintí i resseguir el rec
A les fotografies hi ha informació extensa sobre el paper del Riu en aquest municipi
A tocar del camí hi passa el rec d'aigua que es fa servir per regar-les
Crec que el Molí es el de ca l'Oliver 1, el més antic dels dos molins de ca l'Oliver. A la quarta fotografia es veu el corriol que s'ha d'agafar, només passat el pont, per continuar fent el Camí del Riu. No hi ha cap mena d'indicació
No esta marcat. Un cop passat pont girar ma esquerra. La fotografia mostra el pont i el punt per on he girat per arribar a on estic que es a tocar dels esgraons de fusta que porten cap a la llera del Riu
Un dels llocs més sorprenents d'aquesta excursió. Es increible que l'aigua sigui tant clara al pèlag que hi ha sota la resclosa. Es clara com un mirall!!!
Un racó preciós
Aquí hi ha una passera per anar cap a l'altre costat del Riu. Normalment però ens trobarem que haurem de passar per sobre se pedres per travessar de cantó a cantó
Aqui es pot veure el rec d'horta que surt d'aquesta resclosa
La fotografia està feta un cop passada la passera
Aquí el Camí del Riu no continua per la llera i ens obliga a pujar per anar caminant al costat de la C15 fins trobar el punt a on podem tornar a baixar ( es a l'altre cantò de la C15)
Un cop passat per sota de la C15 s'ha d'agafar el camí qe va en paral-lel a aquesta via i que ens tornarà a portar cap al Riu
Un dels indrets més bonics de Sant Pere i força desconegut per la gent que no es del poble
La Font dels Quadres es un indret que fa uns anys era molt popular a Sant Pere. La seva degradació va fer que la gent deixés d'anar-hi. La tercera fotografia mostra uns inscripció en un dels punts per on passa el rec que serveix per regar les hortes de Torrelavit. ( l'aigua ve del Riu Bitlles-Mediona). Aquest rec travessa el barri de l'Altre Banda de Sant Pere. Avui està cobert però en el passat no i era un punt en el que la gent aprofitava per rentar la roba i la quitxalla per baryar-se.
En aquest safareig, ara en molt mal estat s'hi rentava la roba fa uns 50 anys. Els molins que tenim a la segona de les fotografies son Cal Ton del Pere ( a dalt a mà esquerra, Cal Xerta ( a dalt, en obres ) i cal Carol ( a baix a mà dreta). La quarta fotografía mostra el Moli de la Font Cap d'ells està en funcionament a l'actualitat
De tornada cap el punt a on ha començat la ruta es passa pel carrer de Joan Altet. Per la seva dreta segons el sentit de la marxa hi passa el rec que porta l'aigua a les Hortes de Torrelavit. Avui dia no s'el por veure perquè està tapat i canalitzat.

2 комментарийиев

• Фото judest15

judest15 14.12.2016

Ahir vam fer aquesta ruta i vam veure que la senyalització amb pals de metre i el nom "CAMÍ DEL RIU" comença en el pont de Ca L'Oliver i es pert a l'arribada al pont de la C-15, on vam intentar passar per sota el pont però heu vam veure complicat i vam tindre que seguir la teva ruta. La senyalització continua al altre costat de la C-15
    Esperem que poc a poc el camí sigui transitable i no com ara que si hi ha una mica mes d'aigua no es podrà passar el riu per les pedres ni pel camí paral-lel al riu.