Время  11 часов 25 минут

Координаты 1680

Uploaded 27 августа 2019 г.

Recorded августа 2019

4,4
8,8

Просмотрено 30 раз(а), скачено 1 раз(а)

рядом с Estellencs, Baleares (España)

Pujada al Puig de Galatzó des de sa mateixa Cala d'Estellencs a cota zero. Recorregut llarg però agraït sobretot per la volta realitzada al llarg de Sa Boal de Ses Fonts com a camí alternatiu per arribar a nes Pas de na Sabatera. D'allà al cim del Galatzó tot és prou conegut i sense cap misteri encara que mai deixe de sorprendre'ns les belles vistes de la part de Ponent de l'illa de Mallorca, Esclop al vent i Sol de Llevant.
Recorregut de matiner per trams oficials, uns del GR221 pel camí de La Mar i alguna variant al tram oficial per arribar a Coll des Pi fent servir l'antic camí. El mateix succeeix per arribar a l'inici "oficial" passat el km 97 de la MA-10 on agaf camins que vénen de més enrere i em situen ja passada sa cadena que impedeix el pas dels cotxos per la pista que puja a Sa Boal de Ses Serveres..
Baixat es Galatzó agaf en direcció al Coll des Caniceret i d'allà a Sa Font des Pi.
La meva proposta era arribar a Galilea encara que és un honrós final si acabau a n'aquell punt, a la mateixa font, degut que els darrers kilòmetres ja són per camins asfaltats de fa anys que no deixen de ser un cansa peus. La darrera pujada darrera Sa Reserva del Galatzó ens remuntarà cap el Camí de C'an Fonya on contemplarem una panoràmica de Galilea i el Puig des Còssil (ara més conegut per Na Bauçana) al fons.
La dificultat és més bé moderada però el llarg del recorregut i el desnivell acumulat fan que la catalogui en aquest sentit, per res més.

Camí antic

Deixam sa pista asfaltada per l'esquerra

Arribam a sa carretera

Seguim per la dreta

Deixam el GR221 per l'esquerra

Arribam a sa carretera MA-10

Deixam MA-1o per camí superior a mà esquerra

Arribam al camí que puja del km 97,5 de la MA-10 a l'alçada de les cadenes que impedeixen el pas rodat
Информация

Drecera

Agaf indicis de camí antic; podeu ben bé pujar tranquil·lament per la pista "oficial"

Dreceres

Podeu remuntar pel camí oficial, jo trescava per estes de l'antic traçat d'abans d'existir la actual pista forestal
Информация

Podeu pujar pel camí "oficial", no cal seguir aquest wpt, investigava restes d'antic camí.

Dreceres

No cal seguir els darrers quatre wpt's, son restes d'antic tracats

Seguim a mà esquerra, per la dreta pujam per Sa Coma d'en Vidal
Пикник

Àrea recreativa

Trobam a mà esquerra el camí que davalla a sa Possessió de Son Fortuny

Rot.lo de sitja

руины

Aljub

Restes d'un antic aljub encar bastant en peu

Intersecció i rotl.lo de sitja

Camí cap a sa Font d'Adalt

Pas de na Sabatera

Font des Pi

Abeuredors de Sa Font des Pi. Realment sa font està més amunt

Seguim camí de l'esquerra

Agafam camí que puja per l'esquerra, el de la dreta va a Sa Reserva de Galatzo

Camí de Can Fonya

Arribam de nou a un tram asfaltat i a Galilea