318 м
5,2
10,36 км

Просмотрено 319 раз, скачано 9 раз

рядом с Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Itinerari circular per una altra vessant de la Serra de Collserola. Sortida i arribada des de l'estació dels ferrocarrils de Sant Cugat. L'objectiu d'aquesta sortida va dirigit a les tècniques de progressió d'ascens i de descens, fruit d'un recorregut sinuos per corriols poc transitats. També aquesta sortida ens permet veure els accidents geogràfics del terreny (carenes, vessants, valls, etc) i gaudir de les vistes que ens ofereixen sobre la plana del vallès i la seva serralada pre-litoral, amb el cim de la Mola i Montserrat.
Repassem conceptes de sortida anterior, com faula i vegetació (alzinars, roures i pins, principalment), però ara descobrim la diferència d'aquesta en funció de la seva situació (obaga o solana) i la seva alçada (fons de vall o cim/carena).
Aquest itinerari, amb una dificultat mitjana, passa per d'altres elements del paissatge a destacar, com massies habitades i no, que diferencien els diferents usos del sòl en aquest entorn natural. També destacar fonts i una antiga ermita en runes, Sant Vicenç del Bosc.