0,4
0,9

Просмотрено 186 раз(а), скачено 2 раз(а)

рядом с Ogassa, Catalunya (España)

Pujada ràpida al cim del Taga (2040 mts), un dels 100 cims de l'excursionisme català i punt de referència del Ripollès, que ofereix unes vistes espectaculars.
El desnivell serà d'uns 429 mts. en un trajecte que no arriba als 2 kms fins al cim.
Comencem al Coll de Jou, que fa partió entre les valls del Ter i de Ribes. S'hi arriba mitjançant una pista cimentada que connecta St. Joan de les Abadesses amb Ribes de Freser passant per Ogassa i Bruguera. Es circula sense problemes amb turisme, tant des de Bruguera com des d'Ogassa, i hi ha força lloc per aparcar.
Zona sense arbres, un aspecte a tenir en compte sobretot a l'estiu: Obligatoris barrets i crema solar. Cal travessar dues tanques de bestiar electrificades, es poden obrir en certs punts però no oblidem tornar-les a tancar. Aquesta zona també destaca a la primavera per la seva riquesa botànica, amb flors de molts i bonics colors.
Un cop a dalt, podem optar per baixar per la Portella d'Ogassa fins a St. Martí d'Ogassa i pujar després fins al Coll de Jou, seguint així la ruta més habitual d'ascensió al Taga, que és la que comença a St. Martí (acaba fent uns 7'5 kms.)