2,9
5,9

Просмотрено 850 раз(а), скачено 38 раз(а)

рядом с Marc, Région Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida: Aparcament de l'Artigue (Marc - Vicdessos, l'Ariege - Françe). Per arribar agafarem la carretera que surt de Tarascon sur Ariège i puja a Vicdessos, Auzat i Marc. Aquí al davant de l'església continuarem per la carretera forestal asfaltada que puja a l'aparcament de l'Artigue.
Arribada : Refugi de Bassiès
Agafarem la pista per la qual hem vingut i anirem al veïnat de l'Artigue que està a sobre de l'aparcament. El creaurem i agafarem el camí que surt per la cara de llevant (està senyalitzat amb pintura groga). És un camí dels de tota la vida que uneix aquest veïnat amb el de Remoul i que encara conserva la major part del seu empedrat.
En el veïnat de Remoul trobarem la pista forestal asfaltada que seguirem tot baixant fins trobar una cruïlla on la pista canvia de sentit sud-est a sud-oest en aquest punt ens trobem amb el GR 10 (senyals de pintura vermella i blanca) que seguirem fins al Refugi de Bessiès.
Agafarem la pista que puja en direcció a llevant, per poc després deixar-la, ja que el GR segueix el camí que marxa paral·lel a la pista per sota i ens porta a trobar el Canal de l' aigua (ja no està en funcionament). El seguirem sempre com uns 3,4 km. fins trobar la cruïlla del GR que puja de l'Auzat.
En aquest punt comença la pujada del camí que ens portarà als Estanys de Bassiès (és un camí ben fressat i senyalitzat del GR 10). En la pujada passarem per sota de la tuberia de l'aigua que baixa dels Estanys i la porta a la central elèctrica de Bessiès.
Una mica més amunt ens trobem amb els primer estanys conegut amb el nom d'Escalès i tot seguit amb el Major, el Mort i el del Pla de la Font. Continuarem pujant tot seguint el camí fins que trobarem una cruïlla de camins. Aquí deixarem el GR i seguirem el que marxa al sud-oest a trobar el refugi que ja tenim al davant.
Cartografia I. G. N., mapa 2148 OT Vicdessos.

Aquesta excursió té continuïtat amb la de:

Refuge de Bassiès-Pic des Planes-Pic de la Fouradade-Pic Rouge de Bassiès-La Raspe-Aparcament de l' Artigue