Скачать

Записано

декабря 2020

Прогноз погоды

Это отличная подсказка, которая поможет вам выбрать соответствующее снаряжение и одежду для выхода на природу!

Получить Wikiloc Premium Обновить, чтобы удалить рекламу
Прогноз погоды Прогноз погоды
Будьте первым, кто выразит признание
Поделиться
139 м
120 м
7,46 км

Просмотрено 299 раз, скачано 1 раз

рядом с Stāmeriena, Gulbenes novads (Latvija)

Lieliska iespēja apskatīt Stāmerienas skaistākās ainavas vienā pastaigā vai velo braucienā, baudot gan dabas bagātības, gan kultūrvēsturisko mantojumu.

Stacija Stāmeriene/Train sation Stāmeriene

• Фото Stacija Stāmeriene/Train sation Stāmeriene
Stacija atrodas Stāmerienas pagasta centrā (senākais vietvārds Vārgaļi), kas sācis veidoties 1907. gadā, jo šeit sākotnēji bija plānots ierīkot mezgla staciju Pļaviņu - Valkas un Abrenes - Sitas dzelzceļa pagarinājumam. Sākotnēji stacijas nosaukums bija Stāmere, lai saskaņotu staciju nosaukumus ar jaunajiem vietvārdiem ar 1927. gada 1. maiju stājās spēka Dzelzceļu virsvaldes rīkojums par staciju pārdēvēšanu. Stāmeres staciju pārdēvēja par Stāmerieni. Stāmerienā vēsturiski izveidojušies divi centri - viens ap dzelzceļa staciju, bet otrs vairāku kilometru attālumā - ap bijušo Stāmerienas muižas centru. Tur ceļotājiem ieteicams apskatīt Stāmerienas pili un ezeru, kā arī Svētā Ņevas Aleksandra pareizticīgo baznīcu. No Stāmerienas stacijas ir tuvākais ceļš uz atpūtas vietu "Vonadziņi" pie Ludza ezera. Stacijas pasažieru ēka būvēta reizē ar dzelzceļa līniju un arhitektoniski veidota 20.gs. sākumam raksturīgā stilā - sarkanu ķieģeļu konstrukcijā ar dekoratīvām ķieģeļu joslām un logailu apdarēm.

Dzelzceļa tilts pār Ludzupīti/Railway bridge over river Ludzupīte

• Фото Dzelzceļa tilts pār Ludzupīti/Railway bridge over river Ludzupīte
Tilts celts līdz ar sliežu izbūvi 20.gs pašā sākumā. Vietējie runā, ka tā celtniecībā esot izmantoti olu baltumi.
Храмовая архитектура

• Фото Stāmerienas Sv.Ņevas Aleksandra pareizticīgo baznīca/ Orthodox Church of St.Alexander of Neva
Baznīcas pamatu likšana notika 1902.gada 29.jūnijā, bet tās celtniecību pabeidza un iesvētīšanas svinības rīkoja 1904.gada 6.jūnijā. Šajā pašā gadā nojaukta vecās baznīcas ēka. Baznīca celta, jo tajā laikā, daļa no pagasta iedzīvotājiem bija pareizticīgie, kā arī Stāmerienas muižas īpašnieks Johans Gotlībs Eduards fon Volfs bija precējies ar krievieti Sofiju Potjomkinu. Kalnu kristāli, kas, saules apspīdēti, mirdz baznīcas torņu krustos, ir baronu Borisa un Paula Volfu dāvana. Baznīca ir atjaunota tās agrākajā spožumā. 2002.gada 29.jūnijā baznīcai apritēja 100 gadi, kopš ielikts ēkas pamatakmens. 2004.gada 6.jūnijā apritēja 100 gadu, kopš baznīca iesvētīta.
Ночлег

Atpūtas komplekss un kafejnīca 'Sonāte'/Recreation complex and cafe 'Sonāte'

• Фото Atpūtas komplekss un kafejnīca 'Sonāte'/Recreation complex and cafe 'Sonāte'
Viesu nams “Sonāte” atrodas Stāmerienas pagastā, Pogas ezera krastā. Šī ir skaista vieta gleznainajā Stāmerienas pagastā, kur baudīt atpūtu ģimenes vai draugu lokā, sarīkot sporta pasākumus kolēģiem vai vienkārši jauki pavadīt laiku. Atpūtas kompleksā piedāvājam: gultasvietas 25 personām; kafejnīca; svinību zāle (līdz 100 personām); pirts; makšķerēšana; peldvieta; laivu noma; sporta laukums; telts un piknika vietas; pieejams internets.
Замок

Stāmerienas pils/Stāmeriena palace

• Фото Stāmerienas pils/Stāmeriena palace
Pils celta 1830. gados, taču 1905.gada revolūcijai sākoties, Stāmeriena bija nozīmīgs nemiernieku centrs, un šo cīņu laikā revolucionāri pili nodedzināja. Tā tika atjaunota 1908.gadā, iegūstot jaunu izskatu – pārbūvēšanas darbu rezultātā, pils ieguva neoklasicisma un jūgendstila iezīmes. 1930. gados Stāmerienas pilī dzīvojis pasaulslavenais itāļu rakstnieks, romāna “Gepards” autors Džuzepe Tomazi di Lampeduza, kas bija precējies ar baronesi Aleksandru fon Volfu. Par Stāmerienas pils pēdējo īpašnieku kļuva Aleksandras fon Volfas pirmais vīrs barons Andrejs Pilars fon Pilhau. 1930. gadu beigās īpašnieki bija spiesti pamest dzimteni, 2. pasaules kara laikā ēka tika izmantota armijas vajadzībām, no 1945. līdz 1965. gadam ēkā atradās lauksaimniecības tehnikums, vēlāk – padomju saimniecības “Stāmeriena” kantoris un ciema padomes izpildkomiteja. Kopš 2015.gada pils pieejama apmeklētājiem. Gulbenes novada pašvaldība pēdējo divu gadu laikā ir veikusi atjaunošanas un restaurācijas darbus Stāmerienas pils fasādei, jumtam un logiem. Renovācijas laikā atjaunota astoņu šķautņu stikla piramīda jumtā virs galvenajām pils kāpnēm. Ir izveidota arī multimediāla ekspozīcija par Volfu dzimtu un lielformāta fotoizstāde par pils vēsturi. Kopš 2019.gada 30.novembra pils atkal ir atvērta apmeklētājiem.
Парк

Mīlestības ozoli un pils vēdekļveida parks/Oaks of love and park

• Фото Mīlestības ozoli un pils vēdekļveida parks/Oaks of love and park
Stāmerienas pili ieskauj gan ainavu stila parks, gan ezeri: no rietumiem – Stāmerienas, no ziemeļrietumiem – Pogas. Abus ezerus savieno kanāls, kas tek cauri pils parkam. Parka lepnums ir Mīlestības ozoli, par kuriem izveidojusies leģenda: pils dārznieks iemīlējies barona meitā, bet meita bija apsolīta citam baronam. Meitas kāzu dienā dārznieks iestādījis divus ozolus un savijis tos kopā. Tie turpina augt vēl šobaltdien.

Skatu platforma un atpūtas vieta/ Stāmeriena Look out Tower

• Фото Skatu platforma un atpūtas vieta/ Stāmeriena Look out Tower
Netālu no Stāmerienes stacijas uzbūvēta skatu platforma četru metru augstumā. No tās noteiktos laikos: 13.26, 16.22, 18.26 un 20.52 var labi aplūkot, kā Stāmerienes stacijā pienāk un atiet Gulbenes–Alūksnes bānītis, labi pārredzēt bānīša ceļu, staciju, kā arī stacijas tuvumā esošās ainavas. Platforma tika atklāta 2017.gada 2.septembrī – Bānīša svētku laikā. Līdzās ir izveidota piknika vieta.