erill

Время  4 часов 45 минут

Координаты 3308

Uploaded 30 ноября 2017 г.

Recorded ноября 2017

3,6
7,2

Просмотрено 8142 раз(а), скачено 436 раз(а)

рядом с Alòs de Balaguer, Catalunya (España)

Caminada des d’Alòs de Balaguer al Congost de Mu i a l’aiguabarreig dels rius Segre i Noguera Pallaresa a sota de la presa del embassament de Camarasa, en que malauradament no hem pogut fer la ruta prevista donat que la intensa boira que no s’ha aixecat en tot el recorregut, ens ha fet desistir de pujar al mirador de Penalta i fer el recorregut de tornada per la serralada de sobre el congost.
De totes maneres, si que hem pogut gaudir de la ruta que segueix l’antic camí d’Alòs de Balaguer a Camarasa, fent per tant un recorregut d’anada i tornada, que començant a la sortida d’Alòs, al costat del pont del Segre i la font del Pont, hen anat seguint el camí del Solà, cap a la zona de pícnic de la font de l’Espaulella, seguint sempre al costat del riu Segre, fins arribar a l’estret de Mu, on ja trobem les primeres passarel·les que ens ajuden a vorejar l’estret i encarar el camí rocós que s’enlaira fins a trobar el desvio al mirador de Penalta.
Continuem endavant i davallem pel barranc de Palomar, per un camí pedregós i giravoltat fins a nivell del riu, arribant tot seguit, al imponent pont penjat, que creuem i seguint per la riba esquerra, en poca estona arribem a unes altres passarel·les, més llargues i penjades que passen per sobre la resclosa de la central d’Alòs de Balaguer i que ens permeten arribar a aquesta central i al aiguabarreig del rius Segre i Noguera Pallaresa, a sota mateix de la presa de l’embassament de Camarasa.
La tornada l’hem feta seguint el mateix recorregut d’anada, acompanyats sempre de la boira que ens ha impedit veure amb claredat, els imponents cims i parets que emmarquen aquest congost, tot i que finalment s’ha aixecat la boira arran de riu però no al cims. En fi ja tenim excusa per tornar-hi altre cop.

El Congost de Mu.-
El riu Segre travessa el municipi d’Alòs de Balaguer als contraforts surenys de la serra del Montsec de Meià (o de Rúbies) i Sant Mamet, bona part d’aquest recorregut transcorre entre espadats i racons fantàstics com el Congost de Mu, on el riu queda encaixonat formant un paratge impressionant.
El nom d’aquest congost ve donat per l’anomenat barranc de Mu que es troba just al inici del congost, mentre que el nom al barranc de Mu, li ve d’un dels pics més representatius, per la seva altimetria i morfologia de la serra Carbonera, com és el Mu.
El Congost de Mu comença, seguint la direcció del curs del riu, a un parell de kilòmetres a l’oest d’Alòs de Balaguer, seguint el camí del Solà i finalitza, a l’aiguabarreig del riu Segre amb el riu Noguera Pallaresa al municipi de Camarasa.

Sortida i arribada - Alòs de Balaguer

фонтан

Font de l'Espaulella i zona de picnic

Река

Риск

Passarel·les metal·liques

водопад

Resclosa i central hidroelèctrica d'Alòs de Balaguer

Река

Aiguabarreig dels rius Segre i Noguera Pallaresa / Presa i central hidroelèctrica de Camarasa

13 комментарийиев

• jose ramirez 10.12.2017

I have followed this trail  проверенный  View more

Ruta facil de hacer, entorno muy bonito ha valido la pena.
    Gracias por publicarla

• Фото totnatura

totnatura 15.12.2017

Recorregut molt bonic i agradable. Nosaltres la vam fer en sentit invers des de Camarassa i en format travessa, acabant a Alòs. Val la pena, Molt recomanable i feta així, d'anar i tornar, és més fàcil. Des de Camarassa te més desnivell i seria moderada, més completa però igual d'actractiva, ja que el tram més bonic es el del Congost de Mu. Gràcies per compartir-la.

erill 15.12.2017

Gracias a ti jose ramirez por el comentario y la valoración.
    Celebro que te haya gustado.

erill 15.12.2017

Gràcies totnatura pel comentari i la valoració.
    En efecte és un itinerari molt bonic, en el que hem gaudit fent-lo, tot i que la nostre intenció era de fer una circular, doncs volíem fer la tornada pujant al mirador de la Penalta i la serralada de sobre el congost, però la intensa boira ens va fer desistir.
    Tot i això, va ser una jornada molt agradable, doncs el fet de fer l’anada i tornada pel mateix camí, ens va permetre contemplar el recorregut amb dues perspectives, ja que a la tornada la boira ja no va ser tant intensa.

• Фото oscar.herni

oscar.herni 30.04.2018

30-4-2018 Una ruta molt recomenable, fàcil i amb un entorn preciós 👍🏻👏🏻👏🏻

• Фото guirigall

guirigall 18.06.2018

Una zona molt bonica. Fàcil de seguir

erill 18.06.2018

Gràcies pel comentari i celebro que t'hagi agradat.

• Фото Chors8

Chors8 15.09.2018

Sortin de les passarel·les estalvies 6km de pista des-de la font

erill 24.09.2018

Gràcies pel comentari i valoració.

• Фото BARTU 62

BARTU 62 18.11.2018

Hola dissabte 17 de novembre vam fer aquesta ruta i molt be!!
    Vam fer el mirador de Penalta i res era nuvol - emboirat i res ..pero si emba agradar molt .
    Gracies
    Salut i Muntanyes.

erill 02.12.2018

Gràcies pel comentari. Celebro que us agrades, llàstima que no podéssiu gaudir de les vistes per la boira.
    A nosaltres ens va passar el mateix i per això varem desistir de pujar al mirador de Penalta.

• Фото chefes

chefes 14.04.2019

I have followed this trail  проверенный  View more

Nosotros no la hemos acabado porque hemos llegado tarde pero vale la pena hacerla.

erill 18.04.2019

Gracias por el comentario y celebro que os haya agradado hacerla. Si no la habeis completado, ya teneis excusa para volverla a hacer.