4,3
8,6

Просмотрено 933 раз(а), скачено 12 раз(а)

рядом с Alfés, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida des d’Alfés i en la que tot fent una passejada per la vall del riu Set, s’arriba fins a Aspa, en la zona limítrof entre les comarques del Segrià i les Garrigues.
Al llarg del recorregut podrem anar visitant i descobrint:
• Alfés, poble situat en un turó que domina la riba esquerra del riu de Set i on hi destaca: a) el nucli antic, anomenat ‘la Vileta’, que manté la configuració de vila closa; b) l’església d’origen romànic de Sant Pere; c) cases pairals com la ‘Casa de les Doctores’ (notable balcó renaixentista), ‘Cal Almenara’ ... ; d) l’ermita de Sant Salvador ...
• La vall del riu Set amb l’anada per la riba dreta i la tornada per l'esquerra.
• Les Peixeres d’Alfés, rescloses de pedra que embassen l’aigua del riu Set per tal de canalitzar-la cap a una sèquia de reg que abastia d’aigua molins i horts del poble.
• La Balma de la Peixera, on hi ha les pintures rupestres d’Alfés.
• La Cabana del Picapedrer d’Aspa.
• Aspa, poble situat també en un turó dominant la riba esquerra del riu de Set i on hi destaca: a) el Castell-Palau, que fins al segle XIX fou residència d’estiu dels bisbes de Lleida; b) l’església de Sant Julià, amb una magnífica façana barroca; c) el nucli antic, amb cases dels segles XVI i XVII; d) l’ermita de Sant Sebastià...
• El paisatge de bancals i horts delimitats en terrasses per murs de pedra, diferents tipus de cabanes ...
..........................................................................................
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...