2,4
4,8

Просмотрено 48 раз(а), скачено 2 раз(а)

рядом с Figuerola, Catalunya (España)

L'antic indret de Prenafeta (Conca de Barberà) té un encant especial. Situat en una estreta vall boscosa de la serra de Miramar, el conjunt està format pel castell i casa forta, l'església romànica i gòtica de Sant Salvador i l'antic poblat medieval (Prenafeta Vella). L'indret, on s'hi respira una profunda solitud, va ser habitat des de l'edat del Ferro fins a la baixa edat mitjana (del 650 aC fins al 1492 dC).

L'accés més fàcil i curt és per la pedania montblanquina de Prenafeta. En aquest cas, però, hi pugem des de Figuerola del Camp, per la banda de l'Alt Camp, un itinerari més llarg però que també ens ofereix més punts d'interès.

Remuntem el camí dels Horts de Figuerola fins al mirador de Jordà, on tenim unes excel·lents vistes al Camp de Tarragona. A partir del coll de l'Era del Caterí, el sender s'endinsa pel bosc del Rector per aparèixer una mica més avall del camí que puja al coll de la Coloma. Després el camí va baixant fins arribar a la font de Sant Salvador. Aquí podem visitar el castell, l'església i el poblat medieval. La tornada a Figuerola la fem pel coll de Prenafeta i l'antic camí ral de Montblanc.

A més del marcat interès històric d'aquesta ruta, també cal fer esment als particulars elements geològics (veurem diferents estrats: pissarres i roques volcàniques del paleozoic, gresos i conglomerats vermellosos del Buntsandstein, roques calcàries blanquinoses del Muschelkalk) i vegetals (sobretot els alzinars i les pinedes de pi roig, amb roures i aurons esparsos).