Время  9 часов 28 минут

Recorded июля 2019

4,6
9,1

Просмотрено 163 раз(а), скачено 12 раз(а)

рядом с Artiés, Catalunya (España)

Membres integrants:
Jordi Climent Brunel, Roger Climent Brunel, la TRUFA, I jo, Jordi Climent Ferré.
Pels camins de la Vall d'Aran.
Des d'Arties surt una pista d'uns 10 km. que ens durà a Pont deth Ressèc, aquí serà el punt de partida. Es una excursió molt dura amb un desnivell de 1515 metres, son 10 h. l'anada i tornada. Tot un repta.
Era el 15 de juliol de 2012, els meus fills Jordi, Roger, la Trufa i Jo, varem fer cim per segona vegada al Montarto, la primera el 18 de juliol de 1993.
El Roger no va poder pujar a la primera perquè tenia una llaga al taló.
El Montardo o Montarto d'Aran és un pic dels Pirineus centrals, a la comarca de la Vall d'Aran. Té una alçada de 2.833,2 metres i per la seva vistositat i situació és una de les muntanyes més conegudes d'aquella comarca i de tot el Pirineu. Freqüentment és anomenat també Montarto.
Tot i l'austeritat del seu aspecte quan es mira des del riu de Valarties, és un cim que té una ascensió fàcil des del vessant sud. És per això que no es coneixen dades sobre la seva primera ascensió, ja que, tot i el fort pendent dels seus darrers cent metres, el cim és fàcilment accessible per un seguit de tarteres i pendents herbosos.