DQS

Время  5 часов 5 минут

Координаты 1606

Uploaded 24 августа 2014 г.

Recorded августа 2014

4,0
8,0

Просмотрено 3183 раз(а), скачено 74 раз(а)

рядом с Vandellós, Catalunya (España)

IBP Index = 84

El Molló Puntaire, es tracta d'una cima d'uns 719 metres d'alçada, situada a la part oriental de la serralada de Vandellòs. És un dels cims del repte 100 Cims de la FEEC.

Fins ara havia visitat la part occidental, a Tivissa, i ja tocava fer un tomb per Vandellòs, així que hem decidit fer el Molló Puntaire i la punta dels Avencs.

El Pic dels Avencs és un extra, però mostra unes vistes de tota la costa espectaculars, podem veure en dies clars des de Tarragona fins més enllà de La Ràpita cap al sud. Aquí vigileu els dies amb fort vent, ja que estem en una zona ventosa.

La ruta comença amb una pujada una mica exigent, però amb calma es pot anar fent. Al principi anirem entre boscos, encara que després els arbres aniran desapareixent.

Tota la zona està marcada amb pals indicadors i amb uns senyals de les rutes locals de BTT (la 1, 2, 3, 4 ... 7), però seguint el track no hi ha cap problema, ja que es fàcil de seguir.

En quan a les vistes, durant bona part del trajecte podreu veure les serralades del Montsià, el Delta de l'Ebre, Lo Port, la serra del Boix i tota la serralada de Llaveria, a més de tota la costa. No té preu.

En quant a l'aigua, nosaltres portàvem uns 2,5 litres d'aigua per persona, ja que mai confiem en trobar punts d'abastiment d'aigua. Durant el recorregut hem vist aigua a la Font de Navaies (però no hem vist cap indicador de potabilitat). I un punt on demanar aigua és a la població de Castelló, a uns 5 qm del final.

Aupos, que la gaudiu i ja direu.
Petita població que estan restaurant.
Arribem a una collada amb un encreuament de camins, nosaltres agafarem aquell que ens indica Font de Navaies.
A partir d'aquest punt comença la baixada cap al poble de Castelló, el qual podem veure a sota dels nostres peus. Vigileu que algunes pendents són molt pronunciades i per aquest motiu estan cimentades.
Les runes d'una antic corral. En veureu molts més al llarg del trajecte, tots ells envoltats de marges en desús des de fa molts anys.
Agafarem el corriol de la dreta que comença apujar, i seguirem tota l'estona les marques blaves.
Hem de seguir la indicació que indica el Coll del Corral de Ca la Torre.
Aquesta font abasteix la bassa que hem trobat moments abans, a més hi ha una gran alzina a sobre de la font.
Punt més alt de la ruta.
Aquí agafem el camí que ens indica cap a Dedalts.
Arribem de nou a un encreuament amb la pista asfaltada, nosaltres l'hem de creuar perpendicularment i seguir tot recte.
Segon cim que volíem pujar avui. Personalment crec que les vistes són més espectaculars i completes des d'aquí que des del Molló Puntaire.
Seguirem la ruta no pel PR, si no pel senyal de la dreta que indica direcció errònia de PR (senyals PR encreuats en forma de X).
Torre de comunicacions.

2 комментарийиев

• Фото DQS

DQS 26.08.2014

Per cert si teniu prismàtics, en aquesta ruta en podeu fer un bon ús.

• Фото Helihen

Helihen 27.03.2017

bona ruta, nosaltres la vam fer l'any passat sense arribar al cim dels Avencs, i la setmana pasada vam surtir de hospitalet i vam fer també el pas de la cadireta.
    Castelló es un poble encantador.