Moving time  4 часов 25 минут

Время  5 часов 24 минут

Координаты 3086

Uploaded 31 декабря 2017 г.

Recorded декабря 2017

4,5
9,0

Просмотрено 147 раз(а), скачено 2 раз(а)

рядом с Bellprat, Catalunya (España)

Circular antihorària amb inici i final a Bellprat. Sortim del poble cap al sud per una pista asfaltada que és el GR-7 fins trobar el GR-172 a l'esquerra, ben assenyalat i amb indicació. Baixem i travessem una palanca del Riu de Boix i ens enfilem per la petita vall (Entre l'Obaga de Bellprat i la Serra de Queralt) que va a parar a l'ermita de Sant Jaume de Queralt, just sota el Castell, i que s'enfila progressivament entre boscos de pins i roures. L'ermita, obra dels segles X-XII, ben restaurada, es al collet que dona accés al Castell de Queralt, amb una localització fantàstica, gairebé al centre de Catalunya amb vistes als quatre vents, 856 m (l'hem fet a l'anada perquè avui 31 de desembre el dia és més curt i volíem assegurar-nos bona llum). Des del coll que separa la Serra de Queralt de la Serra de Miralles, seguim avall cap a llevant seguint una pista al costat solejat del fabulós càrstic que va del Pla de Santa Maria a Capellades, fins que ens comencem a enfilar cap el Grony de Miralles, un dels cims que sobresurt més d'aquesta immensa falla 866 m. Repetim les vistes , però aquest cop encara més espectaculars: des del Pirineu aragonès fins al Canigó, i des del Montsant fins al Tibidabo. Baixem per l'obaga de pins i alzines del costat nord de la Serra de Miralles, seguint la pista (Camí de l'Agulla Grossa) que, tot travessant diferents camps, ara llaurats i dificultosos de travessar, que s'han engolit el GR-172 als dos costats del Collet del Bosc del Pobres (amb algun pas electrificat improvisat i incòmode), ens porta fins el collet del castell, però abans d'arribar la deixem per agafar-ne una altra a la dreta que volteja el Castell pel nord i nord-est i baixa fent una mica de muntanya russa. Finalment es retroben les pistes al Clot de Marradetes amb el GR-172 i pel camí de Cal Cases, tornem al poble travessant el Torrent del Bassot, retrobant alhora el GR-7 a la mateixa carretera just per darrere el cementiri. Bones vistes, bona natura i entorn fantàstic i tranquil.
Hem trobat motos de trial passant el Riu de Boix pel GR-172, i a tot el tram fins a l'ermita i al Grony, roderes de motos. També de BTT. Aquestes dues rampes es deuen utilitzar pel descens en BTT des de l'ermita o potser fins i tot les motos.
Seguim el GR
En aquest punt, a banda i banda del Collet del Bosc dels Pobres, els camps llaurats arran de bosc deixen el GR irreconeixible. Es recomana, mentre no estiguin sembrats, travessar sempre pel costat més alt (per la dreta en sentit ponent o oest) dels camps perquè la humitat i del drenatge porta la humitat a la part més baixa, i travessar pel mig per retrobar els bocins de pista que queden sempre al sud dels camps, (a l'esquerra si anem cap a ponent). Si els camps estan sembrats o sense segar, s'han de fer sempre pel costat esquerra i evitar d'anar-hi després de pluja.