Время  2 часов 44 минут

Координаты 867

Uploaded 6 февраля 2017 г.

Recorded января 2017

2,2
4,3

Просмотрено 522 раз(а), скачено 6 раз(а)

рядом с  Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Ruta pel Foix

Interesssant itinerari per anar des de Sta. Maria de Foix als pèlags del riu Foix i tornada per l'altra banda del riu. El recorregut passa pels següents llocs: Santa Maria de Foix, camí de Mas Florit, Cal Via, camí de les Valls de Foix, trobem el sender que ens porta al Pèlag de la Font, travessem el riu i continuem la ruta per l'altra banda, on podem trobar el Pèlag de les Valls i el Pèlag de les Nenes, seguint amunt trevessem el riu pel Gual del Trull i iniciem la tornada per camí de Cal Via, tornant a ma esquerra trobem les ruines d'un antic forn de calç abandonat, tornem a baixar al Foix pel mateix lloc d'abans i podem visitar la zona de la Font del Pèlag, tornem al camí del bosc de les Valls i seguim per la serra de Mas Florit, quan arribem al riu Foix, podem iniciar la tornada pel mateix camí de la sortida o allargar una mica més i tornar a travessar el riu pel Cosconar tornant al lloc de sortida.

Riu Foix:

Cota del naixement 800 m
Naixement Serra de la Llacuna (Anoia)
Desembocadura Mediterrani a Cubelles
Longitud 41 km
Cabal mitjà 0,28 m³/s
Superfície de la conca 311,9 km²
Territoris de la conca Anoia, Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf

El Foix neix a la Serralada Prelitoral al terme municipal de la Llacuna, creua la depressió
prelitoral i la Serralada Litoral per desembocar al Mediterrani a Cubelles (Garraf). El seu règim hídric és típicament mediterrani amb variacions estacionals molt acusades.
En el seu recorregut destaca el pantà de Foix, que va ser inaugurat el 1928 i es troba al municipi de Castellet i la Gornal. Aquest embassament permet aprofitar les aigües del riu de Foix, de manera que aigües avall el riu és sec la major part de l’any.
La desembocadura del riu de Foix, a Cubelles, forma una zona d’espais humits de gran atractiu en aquest municipi.

Afluents. Els principals afluents del riu de Foix són:
• Riera de Pontons
• Riera de Vilobí
• Riera de Marmellar

Poblacions. Les principals poblacions que travessa el riu de Foix són:
• els Monjos

2 комментарийиев

• Фото Oscar Upegui

Oscar Upegui 22.11.2017

Un muy buen circuito para salir a recorrer y mientras se hace deporte se disfruta de este bello paisaje.
    Muy buenas fotos Josep, Felicitaciones por compartir este buen trazado acompañado de una buena Descripción..

• Фото Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 22.11.2017

Muchas gracias Oscar por el comentario y la valoración de la ruta.