Время  один день 3 часов 9 минут

Координаты 6606

Uploaded 13 августа 2019 г.

Recorded августа 2019

Просмотрено 64 раз(а), скачено 0 раз(а)

рядом с Krásná Lípa, Ústecký (Czechia)

Skalními hrádky Labských pískovců, 37. ročník (#SHLP2019)

Vse vypuklo v patek 9. srpna v 10 vecer. V predpovedi byly nejake srazky, ale radeji jsem to detailne nekontroloval... A hlavne si nebral plastenku, protoze kdyz ji budu mit, rikal jsem si, jenom zbytecne stahuji gate jeste pred brodem... :-) V nejhorsim se schovam pod nejakou skalkou, vzdyt jdeme Labskymi piskovci, tak cekam piskovec na kazdem kroku! :-)

Na zacatku jsem vyrazil sveze a s usmevem. Bylo celkem teplo, vsak taky jsme byli pod poklickou mraku...

Ani ne za hodinu a pul jsem byl na desatem kilometru, ktery nas zpatky privedl do centra Krasne Lipy. Fofr...

Za dalsich petatricet minut jsem byl uz o ctyri kilometry dal! Par klesani jsem dal lehkym sebehem - a to pritom ze zasady nebeham... :-) Nicmene, pocit z toho ze je teprve pulnoc a ja uz mam 14km v zadech, ten je skvely! :-) Whow, to samozrejme nepujde vydrzet donekonecna... V cili budu spokojen, pokud udrzim prumer nad 5km/h...)

V jednu rano jsem na 19km / na uz ctvrte kontrole. Trosku jsem v piskovcich bloudil; navic, na zebrikach a schodech mezi skalami se vysoke tempo drzet neda. Hlavne nikde nezakopnout a nezritit se, to jsem si musel opakovat. Taky do toho zacalo prset. Kdyz jenom kapalo, bylo to spise osvezujici, ale pred druhou se regulerne mraky protrhly... :-/ Nastesti jsem to mel kousek na K5 na 24.6km na rozhlednu Vlci hora... Tma jako v pytli, dest - z rozhledni nic nemam... Sednul jsem si pod strechu na lavicku a rikam si pod vousy, ze proste dokud to nepolevi, nikam nejdu. Akorat ze to polevilo az za 45 minut a muj skvely prumer sel tak do kopru. :-) Navic me predbehnulo asi deset lidi v plastenkach. A tak mladi vpred, co bych se s nima honil... :-) Potit se v igelitu od hlavy az k pate, a mit mokre boty z travy? Udelal jsem dobre, stejne budu rad, kdyz tech ~116 kilometru vubec dojdu. Nikdy jsem nic takhle dlouheho nesel, tak presne nevim co cekat... :-) Ale zmoknout by mi jiste nepridalo...

Po chvili si ke mne prisedla Jana, jak jsem se po par minutech dozvedel. Rikala, ze se dneska fakt neciti, ze normalne beha, ale ze ted akorat tak dojde na K6, ktera je v miste startu v Krasne Lipe, a pujde spat. :)

Bylo fajn, ze jsem mel s kym az do ctvrte ranni, respektive na 32.6km, kecat. Uteklo to velice rychlo. Mno skoda, ze nesla dal...

V Krasne Lipe jsem se obcerstvil a lehce si prebalil. V aute jsem si totiz nechal re-supply balicek veci, s kterymi jsem se nechtel na prvnim useku tahat. Jako treba s trekovymi holemi, ci extra lahvi s vodou, bagetou a orisky, atp... Jo a vypil jsem jednu ze dvou Vincentek, ktere jsem si privezl - Vincentka je ultra nakopavak!!! :-D

V 4:30am jsem vyrazil dal. Sam. Resp. chvilku jsem sel s nejakou jinou zavodnici, ale te jsem zanedlouho utekl... Asi ta Vincentka... Nastesti, chvilku nato zacalo svitat... Dest davno ustal. Co vic si prat. Uz prselo jenom ze stromu, a to kdyz do nich fouknul vitr. Taky jsem byl neustale zvhlcovan diky kerikum a boruvci, ale opet, spise to melo efekt zadaneho ochlazeni. Jeste stesti, ze v botech jsem necvachtal, to by me drtilo... :-)

V osm rano jsem na Purkartickem lese. Pri stoupani k nemu jsem malem vydechnul... :-D Schody vedouci strme piskovcovym terenem. Mnamka. V levem lytku mi lehce pichlo... Ojojoj... Co se piskovci musi nechat je, ze desne rychle saje destove srazky, takze nehrozilo, ze nekde slapnu do kaluze z nocniho slejvaku. Sucho v botach je zaklad. Samozrejme sucho-sucho jsem v nich nemel, ale co na me vlastne bylo sucheho? Nic... :-D

Kousek za kontrolou Šaunštejn byl takovy piskovcovy tunylek. Ja vul do nej vlitnul moc rychle... Rychleji nez mi stacily akomodovat zornice. Zakopnul jsem o koren a pad intuitivne brzdil levou rukou, o piskovec. No a ten jak znamo nedava nic zadarmo. Pekne saje dest, to jo, ale taky je to takovy braska smirkoveho papiru. Takze ruka sedrena a na obou dlanich pisek z dobrzdovani o stezku. A ted jak se toho pisku zbavit? Mineralku s sumivym horcikem jsem na oplach venovat nechtel - akorat bych si prsty zalepil sladkou vodou a dalsi pisek by na sebe nedal cekat...

S odstupem muzu zhodnotit, ze peeling stare kuze na dlanich taky nebyl od veci. :-D

Ruce jsem si radne umyl az za vice nez hodinu...

V 10:34 jsem na druhe velke obcerstvovacce, v restauraci Zamecek. Z rozpisu ctu: 62.5km... Prumerna rychlost se mi uz nedari drzet pod 5km/h... I kvuli tomu, ze zde travim vice nez pul hodky. Jenze ten vyborny hovezi vyvar s nudlemi a pak jeste pernik s cokoladou a malinovka. Tomu se nedalo odolat. Samozrejme jsem z toho musel v zapeti na WC, kde jsem jako bonusem zjistil, ze uz mam pekne opruzeninky... Jiste - na boj s nimi nosim vazelinu, takze me to nevyvedlo z rovnovahy a nezpomalilo.

Fajn je, ze se ke mne pred par kilometry pripojil Michal a tak kecame a trasa utika rychleji.

Michal je borec, jde v sandalech. Pry si v nich i sem-tam popobehne, ale dneska bojuje s nejakou virozou. Tak mam stesti, ze mu diky jeho indispozici stacim. :-) Mit s kym kecat neni tak spatne, protoze jinak clovek taky klidne nikoho nepotka cele hodiny... Zvlast na mensich akcich jako je tato, kde nas na startu bylo 37 stovkaru, a v hlave si maximalne prehrava tech par songu u kterych zna nejaka slova. Dneska vladl "We Are The Champions" of Her Majesty, Queen. Mozna kvuli tomu, ze jsme za zvuku tohoto songu v deset vecer startovali... :-D

12:50, 70km, rozhledna/vyhlidka Ruzenka a K12, na kterou dohlizi Olaf. Par minut s nim pokecame a uz mazeme na dalsi vrcharskou premii na kopci Ruzovy vrch. Stoupani asi 400m... Ale psychicky jsem pripraven a tak mi to ani neprijde.

13:55, 74.6km... Dostavam dalsi razitko do kontrolni karty zavodu, lehce se napiju a sup, z krpalu zpatky dolu. Kopce dolu jsou hnus na kolena, i kdyz se to snazim odlehcovat trekovymi holemi. :-) Michal mi nestaci. V sandalech (i kdyz jsou trekovaci), ale hlavne bez hulek, musi jit opatrne. Pomalu se uz dostavuje unava a jak je vse mokre, jedna chyba by mohla ukoncit zavod... Pdo kopcem na nej cekam - sam nechci jit, hlavne ne v noci... :-)

Sam-tam, uz od Zamecku, sprchne. Ale zadna prutrz, zadna panika. Tak dobry...

Za Srbskou Kamenici je dalsi vrcharska premie... :-D Kurde, sice nema takove prevyseni, ale nejak jsem o ni nevedel, a tak mi dala pekne zabrat. Nastesti, kousek za ni je genialni tajna kontrola s tvarohovym kolacem a jinymi mnamkami, ktera mi vratila usmev do tvare. Do treti velke obcerstvovaci stanice v Jetrichovicich uz je to jenom hodku a pul..., ale s tvarohem v krvi se mi jde mnohem lip.

K14, 17:02-17:38 (87.5km) Jetrichovice, restaurace Prazak... Cesnecka, knedliky plnene uzenym, bezinkova limonada a vazelina na opruzeniny... Zvladam snist jenom dva ze tri knedliku. Pet kousku tvarohove buchty a jeden zelnak me dal nepusti... :-) A taky porad je vedro... Teda ne jako v Broumove nebo v Krkonosich, je vice-mene pod mrakem, ale vlhkost teplotnimu konfortu nepridava... Nastesti v novych botach co jsem si v tydnu koupil - ALTRA Lone Peak - se mi slape bajecne!

Uz par hodin mi je jasne, ze do tmy, respektive planovane 22hod to do cile nezvladnu. Zacinam citit leve lytko a predstava druhe noci mi dale srazi moral. Ale porad je fajn, ze jdeme ve dvou. Sice uz tolik nekecame jako pred osmi hodinami, ale porad se daji spustit zajimave diskuse.

Stoupak na Studenec je "nekonecnej"... Jednoznacne se jedna o nejvetsi vrcholovou zateskavaci zkousku tohoto podniku. Na samotnem vrcholu se ocitame az tesne pred osmou vecerni. Obloha se od zapadu protrhava a vypada to, ze za chvilku bude i fajny zapad slunce. Ale nehodlam na nej cekat, jen si upravim vystroj, spolknu par vlasaku a jde se dal... :-) Cim vice toho ujdeme za svetla, tim lepe.

Pod Studencem je dalsi tajna kontrola. Dneska uz sedma. Malem me na ni roztrha pudlik kontrolorek. Whow, tolik tajnych na 37 zavodniku? Resp. ted uz jenom na asi 27, nebot deset jich odpadlo? Samozrejme jsem rad ze se muzu napit koly a vody. Velka obetavost od organizatoru. Vsak dlouhe hodiny treba nevidi zadnou dusi a jenom cekaji...

Chribsky vrch, 101km, 21:30... Premitam, jak dlouho me to dneska natazene lytko bude bolet... Minimalne do stredy / snad ne dele... :-D

0:15am, studanka Hanicka, 112km... Uz jenom 4km do konce, takze jeste hodinu. Uz se fakt tahnu. Michal se zda ze krizi nechal v kopcich a ted ho asi lehce zdrzuji. Ale nezdrha mi, je hodny.

1:12am, cil! Juch. S radosti si sedam na zidlicku. :-D Museli jsme Helcu, hlavni organizatorku, probudit, aby nam vystavila diplomy. :-) Olaf pochrupkaval na zemi. Obcerstvovaci pult se celkem jeste prohybal jidlem, jenze ja si dal jenom dzus a rajcata a tu bagetu, kterou jsem cely den nesl na zadech. Kdo mohl tusit, ze se o nas organizatori tak skvele postaraji a hlady trpet nebudeme! :-)

Pred druhou rano uz sedim prevlecen v aute a mirim na Slany. Akorat teda v Usti me uz brala spava, tak jsem nasel prihodny flek a ze si dam pulhodinovy power sleep. Nicmene, po peti minutach frenetickeho hledani mobilu, a nastesti jeho nalezeni, abych si naridil budika, mi vylitnul adrenalin a tak jsem pokracoval v jizde... Nejvtipnejsi bylo sledovat vlastni mozek jak srotuje a hleda reseni co delat, kdyz ho nenajdu. :-D Ze jako pote co se prospim, pojedu zpet do Krasne Lipy a tam ten mobil najdu na stolicce u obcerstvovaciho pultiku... :-D

U Velvar na zavrene benzince jsem tu pulhodku nakonec dal, sice jsem byl na dohled domovu, ale riskovat jsem to nechtel... V postylce, uz pekne vymydlen - jak to mam rad - jsem byl v 4:57am. Uz zase svitalo...

No proste skvela akce! :-)

Diky vsem organizatorum a za rom snad zase Dobre dosli!

Caso-vzdalenostni overview:

START T-klub, August/9, 2019, 22:00
K1 22:39 (4.5km) Tři prameny
TK1
K2 23:25 (10.1km) Krásná Lípa náměstí
K3 23:59 (14.1km) Nad Vápenkou (turistický rozcestník)
TK2 August/10, 0:38
K4 1:00 (19.3km) Kyjovský hrádek (přístřešek)
K5 2:00-2:45 (24.6km) Vlčí hora - schoval jsem se zde na třičtvrtě hodiny kvůli slejváku a dál vyrazil až když to polevilo...
TK3 3:42
K6 4:00-4:30 (32.6km / 4am) T-klub (občerstvení v místě startu)
K7 6:31 (44.4km) Na Tokání
K8 7:11 (47.7km) Falkenštejn
K9 8:01 (50.8km) Purkartický les
K10 9:16 (56.8km) Šaunštejn
TK4 10:06
K11 10:34-11:03 (62.6km) Zámeček (občerstvení)
K12 12:50 (70.2km) Růženka, rozhledna
K13 13:55 (74.6km) Růžovský vrch
TK5 15:29 (byly buchty)
K14 17:02-17:38 (87.5km) Jetřichovice, restaurace Pražák (občerstvení)
TK6 18:14
K15 19:55 (95.7km) Studenec, rozhledna
TK7 20:26
K16 21:30 (101.4km) Chřibský vrch
K17 0:15 (111.6km) studánka Hanička
CÍL August/11, 1:12... :-) (115.5km) T-klub

Vysledky:

Na startu 37 lidi ze 42 prihlasenych... Do cile dorazilo 27 borcu!

1. 17:12 Daniel Jobb

T-klub
Tři prameny
Krásná Lípa náměstí
Nad Vápenkou (turistický rozcestník)
Kyjovský hrádek (přístřešek)
Zámeček
Růženka, rozhledna
Růžovský vrch
S výbornýma buchtama, které jsem si museel vyfotit... :-)
Jetřichovice, restaurace Pražák (občerstvení)