Скачать

Записано

января 2021

Отправить в Ваш GPS

Загружайте маршруты из Wikiloc прямо на свой Garmin, Apple Watch или Suunto.

Получить Wikiloc Premium Обновить, чтобы удалить рекламу
Отправить в Ваш GPS Отправить в Ваш GPS
Будьте первым, кто выразит признание
Поделиться
210 м
104 м
73,6 км

Просмотрено 180 раз, скачано 1 раз

рядом с Gulbene, Gulbenes novads (Latvija)

Vai tu zini, cik platas ir bānīša sliedes? Vai zini, cik pieturu ir Gulbenes-Alūksnes bānīša 33 kilometrus garajā maršrutā no Gulbenes līdz Alūksnei un kā tās visas sauc? Šos jautājumus noskaidrosi, ja dosies nelielā, bet interesantā ceļojumā bānītim pa pēdām, bet šoreiz ar auto (siltākā laikā šajā piedzīvojumā var doties arī ar velosipēdu) un tikai trīs vietās būs jāpaiet kāds gabaliņš kājām, lai nokļūtu līdz bānīša pieturvietai. Šī būs lieliska iespēja iepazīt staciju un pieturvietu arhitektūras daudzveidību un vienlaikus arī vērot bānīša zemes skaistumu!

Un tā – lai ceļojums sākas!

Gulbenes dzelzceļa stacija/ Train station Gulbene

• Фото Gulbenes dzelzceļa stacija/ Train station Gulbene
Dzelzceļa stacijas ēkā darbojas Izglītojošais un interaktīvais centrs “Dzelzceļš un Tvaiks”. Tajā izvietotas interaktīvas ierīces, ar kuru palīdzību var iepazīt dzelzceļa darbību, vēsturi un attīstību.Gulbenes depo ir 20.gs. raksturīgs lokomotīvju depo ar šaursliežu un platsliežu ceļiem dzelzceļa ritošā sastāva novietošanai, kā arī remonta darbnīcām.

Birzes pieturas punkts/Train stop Birze

• Фото Birzes pieturas punkts/Train stop Birze
Izveidots pēc Otrā pasaules kara. 1980. gados uzbūvētā pasažieru nojume ir zudusi – pieturvietu iezīmē pie staba piestiprināts tās nosaukums. 2016. gadā atbilstoši vēsturiskajam prototipam uzbūvēta jauna pasažieru nojume.

Pūriņu pieturas punkts/Train stop Pūriņi

Sākumā pietura saukta vienkārši par6. kilometru (p. p. 6. kilometrs), 90.gados pārdēvēta par Pienakalnu,vēlāk par Pūriņiem. Atjaunota atbilstoši vēsturiskajam 1930. gadu dizainam un krāsojumam.
Маршрутная точка

Gulbenes-Alūksnes bānītis/Gulbene-Alūksne narrow gauge

• Фото Gulbenes-Alūksnes bānītis/Gulbene-Alūksne narrow gauge
Gulbenes-Alūksnes bānītis ir vienīgais Baltijas valstīs regulāri kursējošais šaursliežu vilciens, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus 33 kilometru posmā, savienojot divu novadu centrus – Alūksni un Gulbeni. Šis posms ir saglabājies no 1903.gada 210 kilometru garās šaursliežu dzelzceļa līnijas Stukmaņi (Pļaviņas)-Valka. Šaursliežu dzelzceļš Gulbene-Alūksne ir atzīts par valsts nozīmes kultūras pieminekli. Maršrutā Gulbene-Alūksne vilciens ik dienu veic divus reisus katrā virzienā atbilstoši kustības sarakstam. Regulārajiem pārvadājumiem izmanto dīzeļlokomotīves. Vasaras sezonā tiek piedāvāti speciālie tvaika reisi ar restaurēto tvaika lokomotīvi “Ferdinands”.

Bānīša pietura Stāmeriene/Train station Stāmeriene

• Фото Bānīša pietura Stāmeriene/Train station Stāmeriene
Stacijas pasažieru ēka būvēta reizē ardzelzceļa līniju un arhitektoniski veidota 20.gs. sākumam raksturīgā stilā -sarkanu ķieģeļu konstrukcijā ar dekoratīvām ķieģeļu joslām un logailu apdarēm. Ludzupītes tilts celts reizē arsliežu izveidi 1901./02. gadā. Tāceltniecībai esot izmantoti olu baltumi.No skatu platformas katru dienu plkst. 13.26, 16.22, 18.26 un 20.52 var aplūkot, kā Stāmerienes stacijā pienāk bānītis.
Пикник

Skatu platforma ar nojumi/Stāmeriena Look out Tower

• Фото Skatu platforma ar nojumi/Stāmeriena Look out Tower
Netālu no Stāmerienes stacijas uzbūvēta skatu platforma četru metru augstumā. No tās noteiktos laikos: 13.26, 16.22, 18.26 un 20.52 var labi aplūkot, kā Stāmerienes stacijā pienāk un atiet Gulbenes–Alūksnes bānītis, labi pārredzēt bānīša ceļu, staciju, kā arī stacijas tuvumā esošās ainavas. Platforma tika atklāta 2017.gada 2.septembrī – Bānīša svētku laikā. Līdzās ir izveidota piknika vieta.
Мост

Tilts pār Ludzupīti/Bridge over Ludzupīte river

• Фото Tilts pār Ludzupīti/Bridge over Ludzupīte river
Celts reizē ar sliežu ceļa izbūvi 20.gs pašā sākumā.

Kalnienas pieturas punkts/Train station Kalniena

• Фото Kalnienas pieturas punkts/Train station Kalniena
Stacija celta vienlaicīgi ar dzelzceļa līniju, tikai šīs stacijasēka ir būvēta koka konstrukcijā ar dekoratīviem fasādesapdares elementiem. Raksturīga Kalnienas stacijas apbūves sastāvdaļa ir mūra pagrabs ātri bojājošos produktuuzglabāšanai. Pie stacijas atrodas aka ar pumpi, kur pieejams dzeramais ūdens.

Pieturas punkts Dunduri/Train stop Dunduri

Papardes pieturas punkts/Train station Paparde

Stacija šeit ierīkota vairākus gadus pēc dzelzceļa nodošanas ekspluatācijā – ap 1907.gadu. Līdzās stacijas pasažieru ēkai atrodas ūdenstornis, kur notiek tvaika lokomotīves ūdens krājumu papildināšana. Meža ielokā līdzās stacijai izveidota teritorija dažādām aktivitātēm, kas ir lieliska vieta arī piknikam.

Umernieku pieturas punkts/Train stop Umernieki

Vienīgā stacija posmā Gulbene – Alūksne, kura uzcelta starpkaru posmā – 1937.gadā. Padari piedzīvojumu bagātāku un izbrauc ar unikālo vilcienu! Plkst.14:02 iekāp vilcienā un brauc līdz Alūksnei, atpakaļ Umerniekos atgriezies ar kādu no pilsētas taksometriem.

Ekspozīcija 'Alūksnes Bānīša stacija'/ Alūksne Bānītis station

Vēsturiskā dzelzceļa stacija laika gaitā attīstījusies un kļuvusi par aktīvu pilsētas kvartālu, kur atpūsties un izbaudīt šaursliežu dzelzceļa šarmu. Stacijas pasažieru ēkā mūsdienās darbojas burgernīca “Tvaiks x Ogle”, bagāžas šķūnī multiemdiāla ekspozīcija “Alūksnes Bānīša stacija”, bet 1912.gadā celtajā dzelzceļa viesnīcā – moderna dizaina viesnīca “Bahnhofs hotel”.
Пункты питания

TVAIKS x OGLE burger cafe

Vējiņu pieturas punkts/Train station Vējiņi

Piešķir ekspedīcijai daudzveidību un 400m pastaigājies pa sliedēm, lai redzētu pasažieru nojumi, kura vienīgā posmā saglabājusi 1980.gadu industriālā mantojumu sajūtu.