Просмотрено 2317 раз(а), скачено 29 раз(а)

рядом с Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

Volta per bicicletes de ciclocròs o gravel, amb sortida de Vilafranca del Penedès, que travessa la plana del Penedès fins a Sant Martí Sarroca on inicia la pujada al Santuari de Foix i segueix, per la Plana de les Torres, fins al camí que enllaça amb la carretera de la Llacuna, al Collet de la Serra o "KM 25". Continua fins a Les Llambardes, puja al Coll de la Barraca i baixa a Font-rubí, La Rovira Roja, Vilobí, Pacs i arriba al punt de sortida a Vilafranca.

Sortim de Vilafranca en direcció a la Torre de les Aigües, creuem el Foix i continuem en direcció a Sant Martí Sarroca per camins que combinen trams gravel amb asfalt. Després d'una curta baixada en mal estat, prop de Sant Martí, seguim un bonic camí, per sota del castell, paral·lel a la Riera de Pontons, la creua diverses vegades i anem a parar a la sortida de la població. Fem un canvi de vessant i anem cap al riu Foix, el creuem a gual un parell de cops, passem prop dels Pèlecs del Foix i iniciem una llarga pujada, amb uns primers 1.500 m. (fins a Cal Rossell de les Bassegues), ciclables però força malmesos. Continuem pujant sense cap descans, excepte la baixada del Santuari de Foix, fins al final de la urbanització de la Plana de les Torres.
Ens apropem a la Rectoría, de Pontons i refem part del camí fins arribar al Mas de Pontons, per una zona més planera. Al Mas de Pontons tornem a pujar, per una pista amb bon estat i un entorn que recorda zones de Prepirineus. Arribem al camí asfaltat que, per sobre la capçalera del Foix, enllaça la carretera de la Llacuna amb la de Pontons. El seguim a la dreta fins al Collet de la Serra.

Iniciem la baixada, per la carretera fins a les Llambardes, on agafem una petita carretera a l'esquerre. A la poca estona, la deixem i fem una pujada que ens duu al Coll de la Barraca. Continuem baixant per una pista d'autèntic gravel, passem per Font-rubí baixem per asfalt fins a la carretera, la creuem i seguim, enllaçant multitud de camins fins a la Rovira Roja. Fem la pujada al Turó de Vilobí, passem sobre dels Pèlecs de Vilobí i continuem en direcció a Pacs. Creuem el Turó de Sant Pau i baixem a Vilafranca.

És un recorregut amb dificultats per avituallament. El lloc més adequat és al Bar Restaurant, Plana de les Torres, al Km 23. Una altra opció pot ser anar a Pontons. Les altres alternatives, com Sant Martí Sarroca, es troba massa proper a la sortida (Km 12,5) i Vilobí (Km 52) o Pacs (Km 55,5) massa llunyans.

Descripció aproximada des del punt de sortida. Fins al:
KM 2: Final del nucli urbà
-7,5Km de bons camins, majoritàriament asfaltats amb trams gravel.
KM 9,5: Pont del camí de les Conilleres.
-3Km de camins en bon estat excepte curts trams puntuals.
KM 12,5: Sortida de Sant Martí Sarroca.
-2Km de gravel i asfalt.
KM 14,5: Torrent de la Berna.
-3Km de camins de vinya en estat acceptable.
KM 17,5: Gual del Trull, inici pujada.
-1,5Km de camí amb trams de fort pendent força malmés
KM 19: Cal Rossell de les Bassegues.
-1,5Km de pujada i 1Km de retorn, per bon camí.
KM 19,5: Trencall al Santuari de Foix.
-4Km asfaltats.
KM 23,5: Final de la pujada a la Plana de les Torres.
-6Km asfaltats.
KM 29,5: Mas de Pontons.
-2Km de camí en bon estat, de pujada mantinguda.
KM 31,5: Pista de la Ctra. la Llacuna, a la de Pontons.
-2Km asfaltats.
KM 33,5: Carretera de la Llacuna.
-6Km de carretera.
KM 39: Plana de les Llambardes.
-2Km de camí amb força tram de gravel pur.
KM 41,5: Font-rubí.
-1Km asfaltat.
KM 42,5: Carretera de Guardiola.
-9Km de camins en bon estat amb molts trams de gravel.
KM 52: Vilobí.
-4,5Km asfaltats.
KM 56,5: Coll al Turó de Sant Pau.
-2Km camí gravel.
KM 58.5: Vilafranca.
KM 60,5: Carrers de Vilafranca.

Aproximadament al quilòmetre 17 veurem un camí a la dreta, baixa als Pèlecs del Foix, és totalment recomanable (hi ha una font).