dafont

Время  6 часов 25 минут

Координаты 4221

Uploaded 13 ноября 2016 г.

Recorded ноября 2016

Просмотрено 727 раз(а), скачено 20 раз(а)

рядом с  Sants-Montjuïc, Catalunya (España)

3ª participació a la multitudinària Pedalada Barcelona - Sitges, organitzada per la Federació Catalana de Ciclisme (enguany la XXII edició), després de les experiències dels anys 2011 i 2013. Pedalada reivindicativa per la seguretat de tots els ciclistes, cal felicitar i agrair a tothom que col•labora en la realització de la ruta i vetlla per la nostra seguretat, Mossos d’Esquadra, que ens han acompanyat al llarg de tot el recorregut, amb seguiment d’helicòpter inclòs, ambulàncies, policies locals i voluntaris.
A l’igual que l’any 2011, un cop finalitzada la pedalada faig el camí de tornada a Barcelona, per el Parc Natural del Garraf, i aquest any un cop a Begues, baixada de nou al Llobregat per Sant Boi, per fer el tram final de la ruta resseguint el passeig del riu i entrant a Barcelona per la Gran Via, ruta que conec d’altres sortides.

Així, el resum d’aquesta ruta és el següent:

- XXII Pedalada BARCELONA - SITGES (45,9 Kms): Aquest any la pedalada té inici a l’Avinguda Reina Maria Cristina, sortim de Barcelona per la Zona Franca. Creuem el Llobregat pel nou pont sobre el riu que ens portarà fins el Prat de Llobregat. Continuem per la part exterior de l’Aeroport i les tranquil•les carreteres de la zona dels camps del Llobregat per Viladecans i Gavà, arribem a Castelldefels on, com tots els anys, iniciem la part més bonica de la Pedalada: les Costes del Garraf de les que gaudirem amb total tranquil•litat i seguretat, a l’estar tancades al trànsit. El final de la ruta, aquest any, passada la benzinera a l’entrada de Sitges (urbanització Mont-Gavina), es troba al pàrking de l’antic Parc Aquàtic de Sitges, on la organització dóna una beguda a cada participant, fantàstic final a una gran diada festiva i reivindicativa per als amants de la bicicleta.

- SITGES - BARCELONA (tornada) (49,7 Kms): Després de menjar una mica i descansar un moment, començo la tornada a Barcelona, deixant enrere Sitges per el polígon comercial Les Pruelles, porta d'entrada al Parc Natural de Garraf.
La pista, entre camps i vinyes, enmig d'un paisatge espectacular, em confirma el resum que se'n fa a la web del parc, i que diu textualment “Avencs i margallons. La roca calcària ha creat un paisatge exòtic, ric en formes càrstiques –avencs, dolines i rasclers– i amb una vegetació pròpia, l'espècie més coneguda de la qual és el margalló. Les barraques de vinya (se’n poden veure alguns exemples al costat de la pista) i els murs de pedra seca es dissimulen al mig de la pedra blanca i envolten antigues masies i algunes de les petites poblacions que es troben a l'interior soliu del parc”, em deixa a La Plana Novella, on es troba el meravellós i enigmàtic Palau Novella (mansió senyorial de l'any 1890, edificada per Pere Domènech i Grau en els terrenys de l'antiga masia Plana Novella, que havia adquirit l'any 1875. L'arribada de la fil•loxera frustrà els plans del propietari de convertir la masia en una colònia agrícola. L’any 1996 es va instal•lar la comunitat budista (Temple de Sakya Tashi Link ), la qual va restaurar l'edifici i a l'actualitat organitzen diferents activitats (visites guiades, cursos,... )).
Breu descans per menjar una mica, i de nou en ruta, la pista, en pujada continuada, em deixa al poble de Begues. Aquest any, no tornaré per Torrelles, si no que seguint algunes rutes que he trobat a WIKILOC, decideixo anar fins a Sant Climent, primer per la transitada BV-2041, i després per una pista molt divertida. Breu tram per la BV-2003 i creuada la riera, divertit tram de pista i corriols fins a Sant Boi, que travesso, i de nou per pista, per el Passeig del Llobregat, arribo a als afores de L’hopitalet, tram final, ja per asfalt, travesant l’Hospitalet i arribada a Barcelona.

XVII pedalada popular BARCELONA - SITGES + tornada per el P.N. del Garraf - Begues - llobregat i BCN

XIX pedalada ecològica popular BARCELONA - SITGES + continuació fins a SEGUR DE CALAFELL x la costa

XXII pedalada popular BARCELONA - SITGES + tornada per el P.N del Garraf - Begues - Sant Boi i BCN

XXIII pedalada ecològica popular BARCELONA - SITGES (sortida Canal Olímpic Castelldefels) + continuació a SEGUR de CALAFELL x la costa