Время  8 часов 44 минут

Координаты 4260

Uploaded 22 августа 2017 г.

Recorded июня 2017

Просмотрено 701 раз(а), скачено 24 раз(а)

рядом с Santpedor, Catalunya (España)

Sortim de Santpedor pel camí de Vallbona, pujadeta asfaltada fins el Mirador de Montserrat,i ja sense asfalt baixem per la vora de la urbanització, pugem una mica fins a cal Mariano, aquí deixem el camí per trencar cap a l’esquerra per un camí que baixa fins a la carretera de Callús, la seguim una mica fins agafar el trencall que ens porta a Sant Martí de Torruella.

Agafem un camí que ens baixa fins a la riera de Joncadella, que travessem per una palanca i tot seguit encarem un fort repetjó, que passa per sota el pont de Joncadella, i ens deixa al costat del Santuari de Joncadell, anem recte i de pla fins a trobar una pista asfaltada que seguim uns centenars de metres i al mig d’un revolt seguim recte agafant un corriol molt erosionat i amb força pendent que ens baixa a la C-55.

Travessem la carretera, atenció que hi ha força transit i van folls, seguim recte i travessem el Cardener, arribem a una pista enquitranada que ens porta a un escorxador, una mica abans trenquem a la dreta per agafar una pista que puja cap a Montconill, anem pujant amb força pendent fins arribar al Pla de Montconill.

La pista ara baixa fins ajuntar-se amb una que marxa cap a Canet de Fals. Baixem a buscar la carretera BV-3008 i la seguim fins arribar al molí de Boixeda. Agafem la BV-3012 que puja dos quilometres i escaig fins arribar a la creu de Fals. Deixem la carretera i anem cap al Grauet, d’aquí el camí s’enfila cap a cal Xamal, arribem a la tina del Xamal i en baixada va cap a tocar Fonollosa i per asfalt arriba a Aguilar de Segarra. Ara podríem baixar directe a buscar l’eix, però aviu hi ha el pas tallat i ens fa fer una mica de marrada

Passem per sota l’eix i tornem a pujar per bona pista passant pel Vendrell i amunt fins a Montconill, continuem tot planejant, per entre camps de colza, fins a trobar la carretera asfaltada que puja de Castellar i ens porta cap a L’Hostal del Bou travessem per sota l’eix un parell de cops i desprès d'un repetjó se'ns apareix de cop Calaf.

Sortim de Calaf cap a la Fortesa, pujant lleugerament, fins arribar a L’Espona baixem sobtadament fins els Saguers i comencem a pujar per la serra de Montaner i arribem a sota el Castell de Boixadors i baixem a la plana de la Casa Nova i anem guanyant alçada per la pista que ens porta de cal Cardona a cal Goberna, ara pedalant per la carretera asfaltada arribem a cal Ferrer davant mateix de Castelltallat.

Deixem la carretera de seguida i agafem un camí que amb tendència a perdre alçada ens porta fins al coll de Coaner, es un camí enganyós que va fent dents de serra i es llarg. Del coll baixem fins atrobar el camí que amb força pendent ens baixarà fins a Antius, pujant una mica i baixant arribem a Callús.

Travessem el poble per anar a buscar la pista que porta al Serrat de Castellnou, arribem a la Tosa i el deixem per agafar-ne un altre que primer de pla i després baixant ens porta a la riera de Bellver, seguim el camí que amb suau pujada remunta la riera, arribem al camí de Vallbona i el seguim, pujant fins a cal Mariano, arribem al Mirador de Montserrat ara el passem pujant fins a trobar la pista enquitranada que ens baixa fins a Santpedor.

2 комментарийиев

• Фото totof

totof 07.09.2017

El panical blau o espinacal o panical de muntanya (Eryngium bourgatii) és una espècie del grup dels cards dins la família apiàcia.

Es troba des de les muntanyes de la península Ibèrica a les del nord d'Àfrica. És un oròfit circummediterrani a l'oest. Als Països Catalans es troba només a Catalunya: Pirineus ( de la Vall d'Aran i del Pallars Jussà al Conflent i a l'Alta Garrotxa) dels 900 als 2600 m d'altitud.

Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/