Время  3 часов 13 минут

Координаты 1653

Загружено 28 июля 2015 г.

Записано июля 2015

341 м
85 м
7,4
29,45 км

Просмотрено 1127 раз, скачано 37 раз

рядом с Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta circular que travessa diferents terrenys i zones boscoses de la part central de la comarca de la Selva, el recorregut ha estat copiat de l'usuari "dani moraño quintana", a qui s'ha d'agrair una ruta tan variada i interessant. El punt de sortida és Santa Coloma de Farners, a la zona del Magma on hi ha espai per deixar vehicles.

Del punt de sortida cal dirigir-se cap a les Termes Orion i girar a la dreta cap un camí que està indicat per anar a l'Esparra. Primer amb pujada suau i després en terreny favorable i amb camps a cada costat arriba a la carretera GI-5514, que es travessa. Es continua per un camí favorable, es passa pel costat d'un mas, i per un terreny bastant pedregós, amb pedres que semblen d'origen volcànic, fins que s'arriba a una antiga pedrera amb tot de construccions, ara abandonades (foto 3).

En aquest punt s'agafa una pista ampla i ben arreglada cap a la dreta, es continua una estona fins que es deixa a la dreta, on hi ha una construcció, i de seguida s'entra a un bosc. Poc després s'arriba a la mateixa pista i es continua de nou cap a la dreta, ara amb una pujada constant i un pèl dura, entremig de cases, fins que al final de la pista s'arriba a l'Esparra.

De l'Esparra se surt en direcció a Argimon, de nou la pujada és constant, fins que es deixa la pista principal i se'n pren una de més planera. Es passa pel costat d'un mas abandonat amb una porta adovellada digne de menció (foto 4) i a partir d'aquí comença una dura pujada cap a Can Fornaca. Un cop a l'urbanització, cal travessar-la, per un carrer perimetral. Es passa el centre cívic i gairebé a la sortida, en un punt on hi ha una parada de bus, cal girar a la dreta per un camí que costa una mica de veure.

A partir d'aquí, el camí descendeix de manera continuada entremig d'un bosc d'eucaliptus i un terra sorrenc. La baixada és molt tèncnica, amb escorrancs profunds i un desnivell considerable. Al final de la baixada, la pista planeja entremig de conreus i arbres de ribera.

Aquesta pista favorable es deixa per girar a l'esquerra, travessar una riera, passar pel costat d'un mas, i començar una pujada. A l'altre costat d'aquest turó s'hi troba la bonica ermita de Santa Maria de Montcorb. A partir d'aquí, s'arriba sense dificultat a la carretera GI-5514, sota l'ombra d'arbres frondosos.

Es pren la carretera cap a la dreta uns metres, es passa un pont i una gran nau industrial i es gira per una pista que apareix a l'esquerra i que té un senyal indicador. Des d'aquest punt, arribar a Santa Coloma és relativament senzill, cal seguir aquesta pista, que passa per uns vivers abandonats, per una zona de pícnic i diversos masos, i arriba a Santa Coloma pel punt on s'havia sortit.

Es tracta d'una ruta moderada, ja que hi ha alguns desnivells que posen a prova les forces de qui la vulgui fer, així com d'una baixada molt tècnica. També cal estar atent al track, ja que hi ha molt pocs indicadors. L'IBP de la ruta és 31 BYC. Pel que fa al temps, es pot descomptar ben bé una mitja hora, ja que he tingut problemes mecànics que m'han fet perdre aquest temps.

L'Esparra

Can Fornaca (centre cívic)