Время  3 часов 21 минут

Координаты 1630

Загружено 23 июля 2014 г.

Записано июля 2014

527 м
114 м
6,6
26,59 км

Просмотрено 2252 раз, скачано 78 раз

рядом с Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Bonica ruta circular per una part de les ermites de Santa Coloma de Farners, concretament dues, Argimon i Sant Pere Cercada, per bé que si es vol fer la de Farners queda a peu de camí i es pot completar també la sortida.

El punt de sortida és el Balnerari Termes Orion on s'hi arriba a través d'un petit pont. Aquí cal girar cap a l'esquerra per un camí ombrívol i seguir-lo. Primer es troba una casa, que es voreja per l'esquerra i més endavant, després d'haver pujat una mica, es gira a la dreta pel marge d'un camp. Hi ha un petit cartell indicatiu i un corriol evident, però que es converteix en tècnic fins a esdevenir poc o gens ciclable, per sort, és breu. S'arriba a la carretera de l'Esparra, que cal prendre cap a la dreta.

La carretera ja va enfilant i s'arriba a l'Esparra, que es pot visitar. Hi ha les restes d'un arbre monumental. A partir d'aquí cal posar a prova les cames i començar a pujar cap a Argimon, que ja es veu. Hi ha uns quatre quilòmetres, dos de bon fer i dos més de bastant durs, per acabar a unes escales que cal fer per arribar a aquest magnífic mirador.

A continuació es continua per un sender de baixada, que està indicat amb un senyal verd, gens ciclable que no té dificultat. S'arriba a un collet o clariana on cal girar cap a l'esquerra i continuar baixant pel sender fins que desemboca a una pista. Es continua cap a l'esquerra per una pista variable, de pujades i baixades i en algun tram molt desfeta.

Després d'un seguit de corbes per guanyar alçada enmig d'un bosc frondós s'arriba a Sant Pere Cercada, cal fer un anar i tornar per visitar aquest bonic racó. Un cop visitat es continua per la mateixa pista i es va pujant, aquí és molt més suau i de més bon fer que els trams anteriors, per bé que també més exposats al sol ja que els arbres no fan prou ombra.

Un cop s'ha assolit la carena, es pot dir que ara toca divertir-se amb una baixada constant fins a Santa Coloma. Es passa pel trencant del castell i de l'ermita de Farners, per si es vol completar la visita. I es continua baixant per una pista ampla i sorrenca.

S'arriba a Santa Coloma pel parc de Sant Salvador i es continua recte al costat del riu, es travessa un pont per sota i finalment s'arriba de nou a les Termes Orion, fi de la sortida.

L'IBP d'aquesta ruta és de 61BYC i la qualifico com a moderada, recomano seguir molt bé el track ja que hi ha llocs d'orientació difícil i també cal estar preparat per afrontar les pujades que s'hi troben.