Время  3 часов 44 минут

Координаты 1909

Uploaded 25 июня 2015 г.

Recorded июня 2015

Просмотрено 589 раз(а), скачено 46 раз(а)

рядом с Riudellots de la Creu, Catalunya (España)

Aquesta ruta és la número 7 del Centre de BTT del Pla de l'Estany i com a tal està perfectament senyalitzada amb els símbols propis dels centres de BTT. El punt de sortida que he triat és un polígon industrial que hi ha a peu de la C-66, poc després de la sortida a Riudellots de la Creu en sentit Banyoles, hi ha lloc per aparcar. Però com que la ruta és circular, es pot triar qualsevol punt de sortida.

D'aquí cal dirigir-se a una hípica anomenada la Campana per un camí ombrejat, continuar per on marquen els senyals, entre camps i boscos, i s'arriba a Ravós de Terri. De Ravós cal dirigir-se a la carretera GI-514, on cal anar a la dreta i travessar-la tot seguit. D'aquí es continua pel camí, es passa el nucli de Prades i tot seguit s'arriba a Santa Llogaia de Terri. A partir d'aquí comença un tram de pujada fins arribar a un trencall (foto 2). Cal girar a l'esquerra, però després es tornarà a passar per aquest punt.

Un mig quilòmetre després, cal girar a la dreta cap Pujals dels Pagesos, que no triga a aparèixer amb l'alt campanar de Santa Maria. S'arriba a la GI-513 i es gira cap a l'esquerra i tot seguit a la dreta, cap a Palol de la Farga. Es travessa aquest nucli i es continua avançant fins que es troba el pi de can Dunai, un arbre monumental. Es continua recte fins que s'arriba a Vilavenut. A la plaça de l'església hi ha una font.

Se surt del poble per la GI-5132 cap a l'est, fins a una corba molt tancada on hi ha un trencant que porta a Ollers, que és el següent punt de la ruta. S'hi arriba amb poca estoneta i un cop aquí es continua cap a la dreta, on hi ha indicat l'Hotel Annamaria. Poc després de l'entrada de l'hotel, hi ha un trencall una mica complex, cal girar a l'esquerra i estar atent a un petit camí que surt a la dreta tot seguit, es travessa de nou la GI-5132. Des d'aquest punt, arribar a Vilamarí és un moment i bastant ràpid.

A Vilamarí cal travessar de nou la GI-513, abans, però, hi ha una plaça amb una font, i dirigir-se cap a un mas, travessar la riera i a partir d'aquí comença una ascensió prou dura que porta fins al trencall de Pujalt dels Pagesos que s'havia agafat anteriorment. Ara, però, es desfà el camí, i es continua recte cap a Santa Medir. S'hi arriba després d'unes baixades ben emocionants. A Sant Medir també hi ha una font.

De Sant Medir cal anar a les Olives, es travessa la via del TGV i a partir d'aquí comença una dura pujada fins al poble. Es pren la carretera GI-5142 i se segueix fins a un post que ens marca el camí cap a Vilafreser, d'aquí per un camí asfaltat es va fins a Perles i després d'unes rampes amunt, s'arriba al camí de les Serres, cal seguir-lo cap al sud, fins que un trencant ens marca Sant Andreu de Terri. Cal girar a l'esquerra, es torna a passar per sota la línia del TGV i s'arriba altre cop a la carretera GI-514, es va a l'esquerra fins a Sant Andreu de Terri, on hi ha un bonic pont medieval.

Es continua entre camps i boscos, com tota la ruta, fins que s'arriba a Riudellots de la Creu, aquí es gira cap a la dreta i després d'una agradable baixada i de passar un pont medieval, s'arriba al punt de sortida i es completa el cercle.

Qualifico la ruta com a moderada, és llarga i està plena de puja i baixa, alguns de molt durs, com el d'Olives, per tant, estaríem parlant de moderada a difícil pel que fa al físic. L'IBP de la ruta és 61 BYC. Pel que fa a l'orientació, no cal patir, ja que està molt ben senyalitzada amb marques dels centres de BTT i tampoc compta amb cap tram tècnic, tot són camins, alguns d'asfaltats, per tant, aquí no hi ha cap dificultat.

• Фото cloetalain

cloetalain 30.12.2018

I have followed this trail  проверенный  View more

Beaux paysages de la région du pla de l’es tant