Просмотрено 160 раз(а), скачено 9 раз(а)

рядом с Cedó, Catalunya (España)

Bonica ruta per la ribera del Sió,on hem vist diversos castells i altres elements històrics. Ruta molt rodadora i assequible a tothom. Comencem a pedalar a La Cardosa, lloc on deixem els cotxes.

Sortim pel camí de Sedó i a un quilòmetre agafem el camí de l’esquerra, cap a Tarroja trobem els caminadors del CES, passem per l’ermita de Sant Julià Màrtir i per l’oratori de Sant Antoni.
Travessarem Tarroja pel carrer porxat, la plaça Vella i la plaça Nova, en direcció la Mare de Deu de Santesmasses. Pel camí del Lloredó cap a Sedó on hi ha l’església de Sant Donat i ens dirigim cap el nucli d’Hostafrancs passant pel davant del cementiri de Riber i després pel mig d’Hostafrancs agafar la carretera de l’Aranyó, en direcció a Concabella. Prop de la pleta de Queralt, ens desviem per anar a veure una de les peixeres del Sió, la de la Font de la Puda on mengem uns ganyips.

A Concabella donem el tomb al castell (alberga el centre d’interpretació dels castells del Sió) i passem per l’església de Sant Salvador. Sortim de Concabella pel camí de les Pallargues fins el camí de Florejacs, travessem el Canal Segarra Garrigues en direcció a les Pallargues on hi ha el Castell-palau. A la sortida d’aquest poble ens trobem la creu de la Santa Missió i Santa Magdalena.
Seguint pel camí d’Ossó, cap a Castellnou d’Ossó trobem l’església de Sant Pere i les restes de la torre del castell. Continuem cap a Ossó de Sió passant per les Peraltes, un turó amb les restes d’algunes edificacions. Des d’aquí ens dirigim pel camí dels plans a la carretera d’Ossó, des d’on veiem la creu del calvari, despres a Bellver d’Ossó, Mont-roig i Pelagallls, on hi ha la preciosa església de Sant Esteve. Després passem pel castell molí de Ratera i seguim pel canal Segarra Garrigues durant un quilòmetre per anar a veure les restes del camp d’aviació d’Aranyó, escenari bèl•lic de la guerra civil.

Continuem a Muller i a l’Aranyó, poble on va néixer en Manuel de Pedrolo. Passem per Montcortés, i tornem al punt de partida on ens espera el vermut.