Время  7 часов 13 минут

Uploaded 4 июля 2016 г.

Recorded июня 2016

7,8

Просмотрено 1264 раз(а), скачено 99 раз(а)

рядом с Ribera de Cardós, Catalunya (España)

Ruta circular que sortint de Ribera de Cardós s'enfila per pista forestal fins a la cota 2.000 del Pla de Nègua. El primer quilòmetre d'ascens és el més dur per les cames i a mesura que anem pujant el desnivell se suavitza bastant.

Un cop arribats al pla fem una aproximació a la serra de Costuix des d'on s'albira el Monteixo (2902m) i el circ de muntanyes > 3.000m com són el Sotllo, Pic Verdaguer, Pica d'Estats (3.143m) i Punta de Gabarró. És el sostre de Catalunya i si el dia acompanya és recomanable pujar-hi fins a la cota 2.300 per obtenir una esplèndida panoràmica de cims pirinencs i de les valls de Cardós i Ferrera.
Cal tenir molt bones cames per arribar a l'altiplà del Costuix damunt la bici però es pot fer. En 17 quilòmetres remuntem 1.400m de desnivell acumulat. Físicament exigent arribant a cota 2.330m: si no s'està habituat a pedalejar a aquestes alçades el tram final del Costuix no perdona i resulta un pel castigador. Penso que l'esforç es veu recompensat amb escreix.

Després de recrear-nos amb el paisatge i fer un merescut descans desfem la pujada fins novament el Pla de Nègua i continuarem baixant pel coll de la Portella on trobem corriol tècnic i amb un parell de passos una mica perdedors amb arbres tombats. Res important; en pocs metres tornem a recuperar les marques del camí i el corriol de dos pams baixa de forma contundent entre un dens bosc amb nerets i alguns bolets gegants!. Tot ciclable si bé de forma puntual trobem passos tècnics que es poden comptar amb els dits d'una mà. En el descens 95% corriol predomina el flow i la diversió està assegurada fins a les immediacions d'Esterri de Cardós on tenim aigua fresca.

Continuem baixant fins a Arròs de Cardós per corriol estret sovint creuat per petits torrents, uns pocs passos tècnics i algun filat per les vaques. Finalment creuem el torrent d'Esterri per despenjar-nos per un altres senderó amb més pedra i una petita tartera que es fa sense dificultats a tota velocitat. A l'arribar a la carretera general de la vall de Cardós estàs extasiat de tan corriol i quina varietat!. Molt recomanable: possiblement un dels millors descensos que es poden fer la zona.

Tanquem el cercle passant per Ainet de Cardós i fent un trosset de la ruta dels Ponts Medievals seguint el marge del riu Noguera de Cardós fins completar aquest rutot a Ribera de Cardós.

Pla de Nègua / Vall de Cardós MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.