Просмотрено 1290 раз(а), скачено 46 раз(а)

рядом с  Perafita, Catalunya (España)

Entretinguda ruta circular pel Lluçanès, amb sortida i arribada a Perafita.
Sortim del poble de Perafita i comencem per una pista forestal, alguns trams amb força fang, la seguim fins anar a trobar la riera Gavarresa, seguim per pistes forestals fins al poblet de Santa Eulàlia de Puig-Oriol. Continuem la ruta fins a trobar la riera de Lluçanès, la seguim pel seu marge dret durant una estona, la creuem i agafem un corriol de pujada on fem algun tros a peu, desprès tornem a una pista i ens enfilem fins al collet de Cal Pagès, seguim per pistes forestals amb pujades i baixades fins al poble d´Alpens, agafem a la nostra esquerra la carretera asfaltada i uns metres mes amunt trenquem a la dreta per una pista forestal que ens pujarà fins al punt mes alt de la ruta, a la casa de Puig Empí, ara de baixada anem a crear el rec del Masot i el coll Mercadal, baixem a Tremolosa, un veïnat de cases deshabitades i algunes amb runes. Continuem la ruta fins a trobar el rec de Tremolosa, continuem per pistes fins a la carretera asfaltada que ve d´Alpens, la seguim fins a Sant Agustí de Lluçanès i al collet de Sant Agustí, aquí, agafem a ma dreta una pista vessant obaga i la seguim planejant amb alguna baixada fins arribar a un bonic camí que passa pel mig d´una roureda, tornem a sortir a la pista asfaltada, continuem de nou per pista forestal i algun camí de pla i baixada fins arribar a Perafita on acabem la ruta.

El temps total es amb parades incloses.
Tota la ruta es ciclable a excepció d’algun petit tram on hem tingut que fer-ho a peu per la seva dificultat.
El paisatge al Pedraforca, Cadí, Puigllançada i Puigmal es sovint el nostre aliat durant molts trams de la ruta, així com el Montseny i altres indrets del Berguedà. Hem vist boniques masies de Pagès i ens hem trobat amb algunes tanques (vailets) pel ramat, on tambe hi es present durant molts trams de la ruta.