Время  4 часов 52 минут

Координаты 2160

Uploaded 6 ноября 2016 г.

Recorded ноября 2016

Просмотрено 2149 раз(а), скачено 129 раз(а)

рядом с  Arbúcies, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.500m.

Magnífica ruta per gaudir de la tardor i el seus colors en un entorn incomparable per a fer-ho, el Montseny, i que transcorre per un sector especialment afavorit durant aquesta època de l’any.
Sortim d’Arbúcies per la riera, primer contacte amb el paisatge de tardor, que resseguim en direcció Nord-Oest. Prenem la pista que puja suaument cap a l’ermita de Santa Maria de Lliors; continuem pel mateix camí en pujada de bon fer fins a cota 800m aproximadament, i a partir d'aquí ens esperen unes darreres rampes de pendent molt fort fins a la carretera de Sant Marçal; són 2 kms de força exigència física, que es poden superar gràcies a l’existència de paviment de muntanya (rudimentari) en bona part del tram. Un cop arribats a la carretera, la resseguim en suau pujada fins el coll de Sant Marçal, emblemàtic paratge de l’excursionisme català. Pugem a la creu i visitem l’ermita, resseguint un nou tram de pista per evitar la carretera, que tornem a creuar uns pocs kms. més endavant. Just després de fer-ho, prenem una pista que ens portaria cap a Santa Fè del Montseny passant pel Coll de Tè: es tracta d’un tram de bellesa corprenedora en aquesta època de l’any, tot ell d’autèntica postal, que fins i tot ens fa reduir el ritme en baixada per gaudir millor dels escenaris, Abans d’arribar al Coll de Tè, val la pena aturar.-se a la font de Marianegre (amb 4 grans dolls d’aigua) i admirar el rierol i el salt d’aigua que es troben just al davant, transcorrent entre faigs, enmig de les fulles caigudes.
Una vegada arribats al Coll de Tè, prenem un corriol divertit i a continuació una pista que ens condueix en llarga baixada cap a Riells del Montseny. Breu aturada a l’ermita de Sant Martí de Riells i reprenem la tornada cap a Arbúcies: encara ens queda treballar una mica, primerament fins el coll de Castellar, al peu del Castell de Montsoriu, i després en una successió de camins i corriols treballats fins arribar al destí final.
Ruta altament recomanable a la tardor (i també a la primavera), d’aquelles que en acabar et deixen amb la sensació d’haver viscut quelcom més que una experiència BTT i de les que fan que aquest esport sigui únic.
S. XVIII (Arbúcies)
Riells del Montseny

8 комментарийиев

• Фото Alfons Sánchez

Alfons Sánchez 12.03.2017

Molt bona ruta!! Moltes gràcies por compartir. Salut i pedals!

mparaira 12.03.2017

Gràcies a tu per la valoració. Si t'ha agradat, et recomano molt que miris de tornar a fer-la en època de tardor és un espectacle !

Sallut i pedals !

• Фото Urt

Urt 15.10.2017

Feta aquest cap de setmana. Molt txula!

• Фото xusbttmania

xusbttmania 19.11.2017

Enhorabona per la ruta; m'ha agradat força!
    La vaig fer el dissabte 18/11/2017 i com bé apuntes ara és l'època més recomanada: sensacional l'entorn.
    Molt ben explicada i és relativament fàcil de seguir.

He afegit alguns corriols extra per donar-li un puntet més tècnic als descensos. Adjunto la crònica:

Gràcies per compartir-la mparaira!

mparaira 19.11.2017

Fantàstic, gràcies pels comentaris i per la proposta alternativa. Precisament volia anar-hi dissabte vinent, o sigui que m'anirà de fàbula !
    Estan maques encara les fagedes ?

• Фото xusbttmania

xusbttmania 20.11.2017

Si que estan maques; cal aprofitar ara abans que vinguin noves fredorades.

Us deixo enllaç al vídeo; està sense editar i amb so ambient però dona idea de com està aquesta zona del Montseny:

Salut i pedals,

mparaira 20.11.2017

Perfecte, moltes gràcies.
    Molt xulo el vídeo, ja he vist els corriols que comentes: tenen molt bona pinta !

Salut !

• Фото David on road

David on road 29.10.2018

Mparaira; algún consejo donde dejar el coche para iniciar la ruta? no soy de la zona.