totof

Координаты 2453

Uploaded 26 мая 2017 г.

Recorded мая 2017

Просмотрено 588 раз(а), скачено 14 раз(а)

рядом с  Mieres, Catalunya (España)

Aquesta bonica ruta està basada, gairebé tota, en una ruta de mparaira que com ja ens te acostumats, als que el seguim, és un itinerari ben treballat i ben explicat. La sortida la fem a Mieres i anem pujant amunt per una bona pista fins arribar a la Portellera del Freixe, aquí tombem cap a l’esquerra, per un camí planer, per anar fins la ermita romànica de Santa Maria del Freixe, una postal, per unes escales exteriors es pot pujar fins al campanar.

Retornem a la Portallera del Freixe, desfent el camí, ara tornem a pujar i de seguida arribem a un bon mirador, on hi ha la estàtua de La Dama de la Garrotxa i al costat trobem les ruïnes de la talaia ibèrica. Pista amunt arribem al coll de la Palomera on agafem un sender ample i més amunt entrem a una fageda impressionant, un camí preciós encara que a estones és molt bo i a estones amb força pedra i sovint hem de baixar i pujar de la bici.

Arribem al collet de Sant Jordi, el punt més alt de la ruta, ara ens espera una llarga baixada que ens porta a passar primer pel costat del volcà de can Tià i més tard voltejar el volcà de Santa Margarida i passar pel costat del Croscat. A mesura de que anem baixant el pendent es va suavitzant, anem a buscar el GR-2 que ens porta cap el Ser i passem pel salt de can Batlle, el camí travessa uns quants cops el Ser i haurem de baixar de la bici en alguns d’aquests punts.

Quan deixem el Ser anem a buscar la carretera GIP-5244, ja que en un punt del itinerari que volíem seguir ens diu explícitament que no està permès fer-lo amb bicicleta. Fem cap a quatre quilòmetres fins arribar a la GIV-5243 que ens porta a Mieres en tres quilòmetres i escaig.

• Фото totof

totof 21.08.2017

La campaneta blava (Campanula persicifolia, l'epítet específic persicifolia significa de fulles com les del presseguer) és una espècie campanulàcia herbàcia i perenne. La seva distribució és europea des del sud de Finlàndia al nord de la regió mediterrània incloent els Països Catalans (només a Catalunya)

Herba erecta pubescent que fa de 30 a 80 cm de llargada, floreix de maig a agost amb flors blaves (lila) o blanques pèndules en raïm unilateral poc foliós;tija arrodonida;corol·la de 2-3 cm.

Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/mieres-ermita-el-freixe-serra-de-finestres-volca-de-cantia-sant-marti-vell-el-torn-salt-de-can-batl-17930973/photo-11415703