851 м
228 м
122,85 км

Просмотрено 3721 раз, скачано 103 раз

рядом с Sariñena, Aragón (España)

Interessant volta pels Monegros a l´Aragó, entre les províncies de Saragossa i Hosca.
Aquesta ruta passa per la serra d´Alcubierre i la zona de Jubierre.
Sortim del poble de Sariñena, capital dels Monegros i passem per la Laguna, continuem per terreny força planer direcció a la serra d´Alcubierre, desprès d´unes fortes rampes de pujada arribem a l´ermita de Sant Caprasio, sostre de la serra a 834 metres. Des d´aquí tenim una meravellosa vista pels quatre costats. Continuem el nostre camí durant quilometres per una pista de pujades i baixades seguint sempre per la carena de la serra, es un trenca cames, però gaudim d´unes vistes espectaculars a unes zones de barrancs. Comença a plovisquejar i les rodes de los nostres bicis cada vegada agafen mes fang fins a un punt que quedem completament parats, estem atrapats, les sabates enfangades, les bicis també i només podem continuar a peu pel costat de la pista en les zones herbades. Per sort, una mitja hora mes tard quand arribem a la canyada de Miramon trobem una altre pista més bona i aquesta ens deixa circular sense gaires problemes. Comença a fosquejar i anem a buscar un aixopluc per montar el vivac i passar-hi la nit. Segon dia, ens llevem a la sortida del sol i esmorzem un xic, fa força vent però el temps es bo. Gràcies el vent que ha fet aquesta matinada ha assecat el fang dels nostres camins i això fa que puguem continuar la nostra ruta sense mes problemes. Agafem una bonica baixada fins al poble de Castejón de Monegros, anem a la gasolinera del poble on l´expendedor, molt amable, ens deixa la manega d´aigüa per a netejar el fang de les nostres bicis, després, continuem la nostra ruta fins a Jubierre per terreny força planer, passem per varis miradors i seguim pistes amb algunes pujades i baixades per anar a veure aquests bonics paratges. Ens trobem en mig d´un paisatge com el Far West, tossals i barrancs de sorra i pedra on amb el pas dels anys i degut a l´erosió de l´aigua i el vent han agafat curioses i espectaculars formes, moltes d´elles els hi han posat nom. Deixem aquesta bonica zona i continuem rodant per terreny força planer en mig de camps sembrats fins al poble d´Albalatillo, parem una estona per prendre una cervessa i ara ja amb menys d´una hora arribem a Sariñena on acabem la nostra aventura i tanquem aquesta interessant i bonica volta de Los Monegros.
Aquesta ruta circular l´hem fet amb dos dies, portant nosaltres tot lo necessari per fer un vivac i menjar suficient pels dos dies.
També es podria fer passant nit a la fonda del poble de Castejón de Monegros.