Время  4 часов 5 минут

Координаты 2761

Загружено 26 февраля 2021 г.

Записано февраля 2021

1 064 м
446 м
6,9
27,49 км

Просмотрено 6 раз, скачано 0 раз

рядом с Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Ruta circular per l'espai natural Savassona-Guilleries, un del entorns amb més riquesa forestal del nostre país: avets Douglas, Pi Roig, Picees, roures,, i més. Amb algun racó també d'interés cultural. I algunes panoràmiques espectaculars, tot i que avui hi havia boria i no n'hem pogut gaudir gaire.
Segueix sempre pistes amb molt bones condicions, sense cap més dificultat que l'esforç de la pujada, que amb bona forma fisica és assumible.
Es pot començar en qualsevol punt i fer-la en un sentit o altre. Nosaltres l'hem començat a la Vileta, prop del parquing de les cabanes, passat vivers Tortadés, on hem arribat des de l'eix transversal, sortida de St Hilari, agafant el trencant de Font Vella i la carretera GI-541. També bon accés a aquest punt des de la sortida de Coll de Ravell, direcció Pla de les Arenes. Des d'aquí, recomanable fer-ho en el mateix sentit, per evitar deixar per al final la pendent més dura.
Si es vol fer primer tota la pujada i després la baixada, el millor punt és el pont de Malafogassa.
És recomanable fer la marrada que passa per St Andreu de Bancells, i també arribar-se a Sta Maria de Vallclara, dues ermites d'origen romànic amb cert interés.