8,9

Просмотрено 4145 раз(а), скачено 24 раз(а)

рядом с Jetřichovice, Ústecký Kraj (Czech Republic)

Výlet na kole krásným prostředím národního parku České Švýcarsko a chráněné krajinné oblasti Labské pískovce. Z větší části jedeme po silnici, přesto silniční kolo není vhodné. Cesta začíná v Jetřichovicích. Cyklobus sem však nejezdí (alespoň jsem ho nenašel). Okruh tedy může být započat už v České Kamenici, kam lze dojet vlakem.
Cycling trip through the nice surroundins of national park České Švýcarsko and protected landscape area Labské pískovce. Not suitable for road bicycle, in spite of mostly on roads. The round begins in Jetřichovice. There is no cycling bus operating here (at least I didn't find any). You may start the trip in Česká Kamenice where you can come by train.

Jetřichovice

Tímto místem projíždíme při Silničním okruhu z Děčína. Dnes tu u autobusové zastávky/Informačního centra cestu začneme.
While on the Road circle route from Decin you pass this point. This time we start our route here.

Vysoká Lípa

Taká zde v opačném směru projíždíme při zmíněném silničním okruhu.
You pass this place while on the road circle in the opposite direction.

Česká silnice

Významná středověká cesta spojující Čechy a Sasko. Dnes slouží výhradně turistům. Vjez automobily je zakázán.
Significant mediaval route connectinch Bohemia and Saxony. In these days only tourists are allowed, no cars.

25861 a 2653

Na Tokáni

Místo dostalo název po tokajících tetřevech.
The name of this place comes from grouses.

Chřibský hrádek

Dřive nazývaný Karlštejn. Jedná se pouze o pozůstatky skalního obranného hrádku, jehož pravé jméno není známo.
Also known as Karlštejn. Only rouines of rocky castle used for defence. It's real name is not known.

Dolní Chřibská

V obci se nacházý početný ucelený soubor přízemních roubených domků se štíty zdobenými skládanou břidlicí.
Village known by a set of round-floor timbered houses with gables decorated by folded slate.

Studený

Místní část Kunratic. V centru obce je umístěn Obelisk coby památník 1. a 2. světové války.
A part of Kunratice. An Obelisk as the memorial of World War I and World War II is located in the village.

Kunratice

Na můstku přes Bystřičku barokní socha sv. Jana Nepomuckého.
A baroque statue of st. Jan Nepomucký is located on the bridge over Bystřička.

Česká Kamenice

Město na Kamenici založeno králem Václavem II. ve 13. století. Historické jádro s obdélníkovým náměstím vzniklo jako opevněné městečko. Na náměstí je barokní kašna se sochou Panny Marie. Městská radnice pochází ze 14. století. Byla přestavěna, rozšířena a klasicistně upravena.
Small town on Kamenice river founded in 13th century by king Václav II. Historical guts with rectangular square originated as a fortified townlet. A baroque fountain with a statue of Virgin Mary is located on the square. The town hall comes from 14th century. It was rebuilt, extended a modified in classicism.