Время  5 часов 46 минут

Координаты 2071

Uploaded 11 мая 2017 г.

Recorded мая 2017

Просмотрено 6827 раз(а), скачено 505 раз(а)

рядом с  Girona, Catalunya (España)

Ascensió al Montigalar (464 m) del repte 100 cims en btt. Cim nº 105 de la FEEC. Ciclable fins a 50 metres del cim.

Ruta que va per pistes, camins estrets, senders i corriols amb tres dents de serra molt marcats, els corriols son molt ciclables en general llevat de algun tros de l’anada i tornada al Balcó de les Bruixes i algun tros a l’anada i tornada del Montigalar. Sortim de Girona per la Via Verda de Girona-Sant feliu de Guixols, que va baixant amb suau pendent, quan arribem a Quart la deixem i anem cap a Llambilles per camins i un sender, aquí agafem la carretera de Llambilles i un parell de carrers enquitranats fins que arribem en suau pujada la camí de la Rabassa.

Anirem seguint camins amb poc pendent fins arribar al pas de les Roques, a partir d’aquí el pendent augmenta fins arribar a Sant Mateu de Montnegre. Baixem per camins amb un pendent que va augmentant a mesura que anem baixant, creuem la riera Boscana i anem pujant amb pendent moderat fins a travessar la GIV-6641 al coll del Portell. Agafem el sender ample que amb un pendent similar, però sovint força pedregós, ens porta a una desviació, a la dreta, on agafem un corriol, que primer de pla i després baixant ens porta al peu d’un rocam, on acabem de pujar sense bici uns deu metres, es el Balcó de les Bruixes, aquest corriol es gairebé tot ciclable llevat d’algun tros pedregós.

Retornarem pel carriol amunt fins a la desviació, ciclant el mateix tros que a la baixada, el camí segueix pujant amb pendent moderat i pedregós fins que arribem a un punt on marxa cap a l’esquerra un corriol que puja fins al Montigalar, aquest corriol ens farà baixar i empènyer la bici sovint. A dalt del cim ens espera una panoràmica, mirant a mar, que va des del golf de Roses fins les muntanyes de Begur. Desfarem el corriol fins al camí, ara ja més estona sobre la bici.

Quan som al camí, per on havíem pujat, l’agafem en direcció contraria ¡ seguim baixant, de seguida el deixem per fer un curt i fàcil corriol que ens deixa a un camí que planeja una mica per tornar a baixar, arribem a un corriol que baixa amb pendent moderat sense complicacions, arribem a la plana Matera, on anem una mica de pla pel costat d’un torrent, de seguida però comença a pujar amb pendent moderat , el corriol és fàcil i a mesura que anem pujant s’eixampla fins a esdevenir un camí que quan passa per can Salgueda Nou disminueix el pendent, aviat arribem al pla de Llagostera.

Agafem el camí de can Balcells i el deixem tot seguit per agafar un corriol que baixa amb pendent moderat, sense complicacions arribem, desprès d’un parell de quilòmetres, a can Soldat, anem a parar a un camí que amb poc pendent va baixant pe la vora d’una riera, més avall, en algun moment arribem al Celrè, no sabem quan la riera que seguíem canvia de nom. Al mig d’un revolt seguim rectes per un corriol, és una curta drecera que ens deixa a una pista que segueix baixant suaument pel costat del Celrè, al cap d’una estona agafem un altre corriol que encara segueix el riu, que travessem a gual, i arribem a un camí que ens deixa a Quart. Retornem a Girona pel camí d’anada.

5 комментарийиев

• Фото totof

totof 21.08.2017

L'estepa borrera (Cistus salviifolius) és una planta amb flor de la família de les cistàcies.[1] Es tracta d'un petit arbust de 20-90 cm, molt ramificat amb fulles peciolades, arrodonides i no viscoses de color verd fosc.

La floració té lloc entre els mesos de març i juliol.[2] Les flors tenen pètals de color blanc d'una mida d'entre 1,5-2 cm i s'agrupen en cimes terminals d'1-3 flors. Les llavors es troben dins una càpsula globosa de cinc valves.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/girona-quart-sant-mateu-de-montnegre-balco-de-les-bruixes-montigalar-girona-corriols-17691524/photo-11186701

• Фото totof

totof 21.08.2017

L'amargot, morro de porc, barba cabruna, apagallums, herba amargant o cuixabarba (Urospermum dalechampii) és una planta amb flor de la família Asteraceae. El nom Urospermun prové del grec i es refereix a la forma de la llavor, i posteriorment el fruit, que acaba en una mena de cua, una prolongació buida i ampla. Jacques Daléchamps, a qui fa referència la segona part del nom binomial, va ser un metge naturalista francès del segle XVI, autor d'una Histoire générale des plantes Les fulles d'aquesta planta són comestibles i són un dels ingredients del preboggion, barreja d'herbes típica de la cuina de Ligúria.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/girona-quart-sant-mateu-de-montnegre-balco-de-les-bruixes-montigalar-girona-corriols-17691524#wp-17692531/photo-11186715

• Фото topetope3

topetope3 14.11.2017

Ruta difícil Per la cantitat de corriols

• Фото Jordi Bernat Badia

Jordi Bernat Badia 02.01.2018

Ruta molt xula i recomanable per fer turisme en BTT, camins i corriols en molt bon estat. Sols dos coses en negatiu he trobat en falta més corriols principalment en la primera part com per exemple la primera baixada llarga, es fa per pista. i la dificultat en cap cas es difícil, ja que tota la ruta els camins estan en bon estat les pujades no tenen un pendent impujable ni exes de pedres que et fan posar els peus a terra i les baixades es fan totes amb la bici. L'unic lloc on s'ha de caminar un pelet ja esta esmentat en el resum de la ruta.