Координаты 1190

Uploaded 28 декабря 2016 г.

Recorded ноября 2016

2,9
5,9

Просмотрено 2701 раз(а), скачено 76 раз(а)

рядом с  Maçanet de Cabrenys, Catalunya (España)

[CA] De Maçanet de Cabrenys al Molí d'en Robert pels gorgs de la Farga i de les Dones

A 370 m d’altitud, Maçanet de Cabrenys és l’entrada a l’Alta Garrotxa i al Vallespir des de l’Alt Empordà, la seva orografia està marcada pels rius que descendeixen cap a l’embassament de Boadella. Aquest itinerari familiar amb bicicleta travessa els boscos d’alzina sureda, roures i d’arboç al voltant de la serra de Can Salaverd passant per les abundoses gorgues de la Farga i de les Dones així com l’antic Molí d’en Robert. La ruta passa pel Centre BTT Salines Bassegoda, on hi ha eines de reparació de bicicleta a disposició dels usuaris i es poden consultar altres rutes per l’entorn.
Ruta senyalitzada parcialment.

A Maçanet de Cabrenys s’hi arriba per la carretera GI-503 que connecta la carretera N-II amb Costoja, a la comarca del Vallespir. La sortida es fa des de l’aparcament del Pont, davant l’oficina de turisme, fora de la part vella del poble.

0,00 km (363 m). Des de l’aparcament es puja pel carrer de Figueres (SO) que tot seguit baixa cap a la carretera GI-503. Seguint les indicacions cap a Oliveda i al càmping, es creua i es segueix recte pel camí asfaltat de Maçanet de Cabrenys a Sant Andreu.

1,50 km (340 m). Es deixa la pista asfaltada i es continua cap a la dreta (SO) per la pista de terra que, vorejant el Molí de l’Olivet, finca privada, i la Farga, en runes, mena a les gorgues i la font de la Farga, un espai tranquil i fresc ideal per fer una primera parada. Es torna a la pista asfaltada i es continua baixant cap a la dreta (S).

2,81 km (314 m). Gorga de les Dones. Es retroba el riu d’Arnera en aquest altre espai fresc i ombrívol, que fa una petita platja on hi és permès el bany. Continuant per la pista encara asfaltada es remunta fins a la collada de Can Salaverd (km 3,53, 385) en una pujada que els més petits potser han de fer a peu. Un cop al coll es gira a l’esquerra per la pista que baixa cap al NE.

3,75 km (371 m). Centre BTT i càmping de Maçanet de Cabrenys, que disposa d’allotjament i servei de bar i restaurant. Tornant a la pista principal es continua cap a l’esquerra (SE) baixant suaument fins a una bifurcació (km 4,75, 376 m): recte, creuant el torrent i remuntant 130 m s’arriba a Sant Andreu d’Oliveda, església preromànica del s. VIII-IX oberta per la festivitat de Sant Andreu. Es recula fins la bifurcació i es continua per la pista de la dreta (E) que baixa llargament fins retrobar el riu d’Arnera.

6,50 km (223 m). Molí d’en Robert. Es creua el riu travessant aquest antic molí reconvertit en restaurant. Cal continuar per la pista que surt darrera l’antiga masia, pujant suaument cap al SE. Més endavant s’arriba a un encreuament on coincideixen diverses pistes (km 7,95, 279 m). Des d’aquest punt es poden agafar altres rutes senyalitzades pel Centre BTT que requereixen un nivell tècnic superior. Per continuar l’itinerari familiar cal agafar la pista de més a l’esquerra, que s’enfila cap als camps del Vinyer, des d’on es té una panoràmica preciosa sobre la serra de les Salines, coronada pel Roc de Frausa. La pista voreja el puig de la Guàrdia pel nord, baixa i torna a pujar per acostar-se cap al nucli urbà pel camp de futbol (km 10,49, 351 m). Es baixa pel carrer del Viver, el principal, cap al NO. Es travessa la carretera i es continua per l’avinguda de J. Canalejas que gira a l’esquerra (SO) i es transforma en el carrer de Sant Sebastià.

11,69 km (369 m). Plaça de la Vila de Maçanet de Cabrenys. A un costat hi la Societat La Maçanetenca (antigament La Fraternidad, fundada l’any 1865) i a l’altra s’alça l’església de Sant Martí: d’estil romànic tardà (s. XII-XIII), la nau rectangular única està coronada per un campanar imponent; en destaca la porta de fusta lateral, decorada amb forjats característics de l'època. Per arribar a l’aparcament es continua pel carrer Sant Sebastià, baixant per sota la porta de la muralla medieval.

11,76 km (363 m). Aparcament del Pont, final de la ruta.

Més informació

[ES] Desde Maçanet de Cabrenys al Molí d'en Robert por las pozas de la Farga i de Les Dones

A 370 m de altitud, Maçanet de Cabrenys es la entrada a la Alta Garrotxa y al Vallespir desde el Alt Empordà, su orografía está marcada por los ríos que descienden hacia el embalse de Boadella. Este itinerario familiar en bicicleta atraviesa los bosques de alcornoque mediterráneo, robles y madroño alrededor de la sierra de Can Salaverd pasando por las abundantes pozas de la Farga y de Les Dones así como el antiguo Molí d’en Robert. La ruta visita el Centro BTT Salines Bassegoda, donde hay herramientas de reparación de bicicleta a disposición de los usuarios y se pueden consultar otras rutas por el entorno.
Ruta señalizada parcialmente.

A Maçanet de Cabrenys se llega por la carretera GI-503 que conecta la carretera N-II con Costoja, en la comarca del Vallespir. La salida se hace desde el aparcamiento del Pont, delante de la oficina de turismo situada fuera de la parte vieja del pueblo.

0,00 km (363 m). Desde el aparcamiento se sube por la calle de Figueres (SO) que a continuación baja hacia la carretera GI-503. Siguiendo las indicaciones hacia Oliveda y el camping, se cruza y se sigue recto por el camino asfaltado de Maçanet de Cabrenys a Sant Andreu.

1,50 km (340 m). Se deja la pista asfaltada y se continúa hacia la derecha (SO) por la pista de tierra que, bordeando el Molí de l’Olivet, finca privada, y la Farga, en ruinas, lleva a las pozas y la fuente de la Farga, un espacio tranquilo y fresco ideal para hacer una primera parada. Se vuelve a la pista asfaltada y se continúa bajando hacia la derecha (S).

2,81 km (314 m). Gorga de Les Dones. Se reencuentra el río de Arnera en este espacio fresco y sombrío, que forma una pequeña playa donde está permitido el baño. Continuando por la pista todavía asfaltada se remonta hasta la collada de Can Salaverd (km 3,53, 385) en una subida que los más pequeños quizás tienen que hacer a pie. Una vez en el cuello se gira a la izquierda por la pista que baja hacia el NE.

3,75 km (371 m). Centro BTT y camping de Maçanet de Cabrenys, que dispone de alojamiento y servicio de bar y restaurante. Volviendo a la pista principal se continúa hacia la izquierda (SE) bajando suavemente hasta una bifurcación (km 4,75, 376 m): recto, cruzando el torrente y remontando 130 m se llega a Sant Andreu d’Oliveda, iglesia prerrománica del s. VIII-IX abierta por la festividad de Sant Andreu. Se retrocede hasta la bifurcación y se sigue por la pista de la derecha (E) que baja largamente hasta reencontrar el río de Arnera.

6,50 km (223 m). Molí d’en Robert. Se cruza el río atravesando este antiguo molino reconvertido en restaurante. Hay que seguir por la pista que sale detrás de la antigua masía, subiendo suavemente hacia el SE. Más adelante se llega a un cruce donde coinciden varias pistas (km 7,95, 279 m). Desde este punto se pueden coger otras rutas señalizadas por el Centro BTT que requieren un nivel técnico superior. Para continuar el itinerario familiar hay que tomar la pista de más a la izquierda, que sube hacia los campos del Viver, desde donde se tiene una panorámica preciosa sobre la sierra de Salines, coronada por el Roc de Frausa. La pista bordea el monte de la Guàrdia por el norte, baja y vuelve a subir para acercarse al núcleo urbano por el campo de fútbol (km 10,49, 351 m). Se baja por la calle del Viver, la principal, hacia el NO. Se cruza la carretera y se continúa por la avenida de J. Canalejas que gira a la izquierda (SO) y se transforma en la calle de Sant Sebastià.

11,69 km (369 m). Plaça de la Vila de Maçanet de Cabrenys. A un lado la Societat La Maçanetenca (antiguamente La Fraternidad, fundada en 1865) y en la otra se alza la iglesia de Sant Martí: de estilo románico tardío (s. XII-XIII), la nave rectangular única está coronada por un campanario imponente; destaca la puerta de madera lateral, decorada con forjados característicos de la época. Para llegar al aparcamiento se continúa por la calle Sant Sebastià, bajando por debajo de la puerta de la muralla medieval.

11,76 km (363 m). Aparcamiento del Pont, final de la ruta.