559 м
7,1
28,4 км

Просмотрено 471 раз, скачано 50 раз

рядом с Reus, Catalunya (España)

Recorregut curt de la 1a cursa Reus Bike Race que es celebrà el passat 23 de Setembre de 2018 a Reus. El track correspon al circuit curt.
Tot i que no sóc amant de les curses, ens vam engrescar i vam decidir apuntar-nos 5 amics de la colla Mountain-Vici que sortim els diumenges amb BTT i en va resultar una bona experiència. Satisfets tots els companys amb els resultat doncs ho vam completar en 2 hores i personalment més que satisfet amb 1h 50 min i 42è a la general.

El circuit curt transitava per pistes i camins bastant coneguts per tots nosaltres excepte algun petit tram de sender arribant a Almoster que em va sorprendre positivament perquè no el coneixia i no me l'esperava.

Del recorregut llarg, en tinc el track i en conec els camins per trams, però vull anar a fer-lo sencer un dia, sense presses. Té un traçat senzillament espectacular i molt dur, diria que és un perfecte recull dels millors camins i senders de la zona entre Reus i Vilaplana.

Es va veure una molt bona feina per part de l’organització, amb nombrós personal voluntari col•laborant. Potser com a contrapunts només dir que es podia millorar la senyalització en alguna cruïlla i també el sistema de seguiment dels ciclistes (potser amb un xip al dorsal) per a evitar errors en el temps i en la classificació final que van patir alguns dels companys. Però això si, tot sigui dit, posteriorment es van corregir les incidències detectades per part de l’organització.

Recorregut:
Comença al Barri Gaudí se’n va a buscar el camí de les Ànimes fins gairebé Castellvell i d’allà cap els cinc camins on s’agafa el camí de Copons o de la Drecera que ens porta a vora Maspujols. Es segueix per la vora de la riera i després es puja pel costat del Molí de la Roca i per la urb. el mas de la Tiana, es surt al camí de la riera de Salvià o del Salt i es va remuntant per després prendre la direcció de l’Aleixar i pujar per un tram molt bonic, duret i interessant remuntant el sender que algú anomena “Cabrero”, pit amunt. Després es fa la primera de les 3 pujades dures, el camí del tallafocs per després baixar a tocar de l’Aleixar.
Seguidament ve la 2a pujada forta i llarga, la clàssica pista del Mas del Garrut, i després de passar vora l’alzina i el mas, s’enllaça amb el camí vell de Reus a Prades, a les envistes del mas de Borbó. Seguim aquest camí per la dreta trampejant els típics trams sorrencs i després baixant a creuar el barranc de l’Aigua-Sana i pujant al coll del Rosic on trobem l’alzina del Llamp. Tornem a davallar direcció al Picarany i abans d’arribar-hi trenquem per un tram de senderó, retornem al camí de Prades i al cap de poc el deixarem, trencant a mà esquerra per a pujar la darrera i més dura pujada fins al coll del Bosc del Manolo.

Després d’aquest coll tot és gairebé cara avall, una baixada molt ràpida fins Almoster, abans d’arribar-hi però deixem la pista i passem per un corriol divertit i una mica tècnic on cal parar atenció, una bona sorpresa, m’ha agradat perquè no el coneixia.

Des d’Almoster anem a buscar el camí dels Estepans i sortim a la urb. Castellmoster on retrobem el camí que baixa a Castellvell i d’aquest poble de nou pel camí de les Ànimes arribem a Reus.

PD: 2 de les fotos per cortesia de l'organització de la cursa.