alex.miserol

Moving time  35 минут

Время  один час 20 минут

Координаты 929

Uploaded 18 января 2018 г.

Recorded января 2018

1,6
3,2

Просмотрено 25 раз(а), скачено 0 раз(а)

рядом с Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Ruta Turó de la Torrefera
Anirem per el camí de la dreta
Can Borrell es una antiga masia, situada a la vall de Gausac en el antic cami que anava de Barcelona a Sant Cugat del Vallès . És una masia de planta rectangular amb teulat a dues vessants i estructura formada per planta baixa, pis i golfes. La masia esta dividida en 3 parts, la part on viven els masovers, la part on vivien el amos de la masia i la part on es guardaven tots els estris i eines per al camp. La massia te un rellotge de sol i a fora te un xiprer que antigament indicaba que es podia prendre un apat a la massia. Actualment aquesta masia es un restaurant.
Anirem per la esquerra
El forn ibèric de Sant Cugat del Vallès és una construcció ben conservada situada a la serra de Collserola al costat de l'ermita de Sant Adjutori, per on passava la via romana de Bàrcino a Sant Cugat. Data del període baixrepublicà romà (segles II i I aC), i va ésser reformada íntegrament l'any 2003. És de tipologia romana i conserva la cambra de foc quadrada i restes de la cambra de cocció. El forn es destinava per coure-hi peces d'obra i teules. UTM Forn Ibèric --> (X) 426030 (Y) 4589793 Distancia lineal entre el Forn Ibèric i Can Borrell --> 397,8 metres Grausº entre el Forn Ibèric i Can Borrell --> 322º
Anirem cap a la dreta en direcció Coll de la Torrefera
Anirem per la dreta
Anirem a la dreta, en pocs metres de pujada arribarem all cim del turó de la Torrefera
Es un turó de 196 metres d'alzada situat la serra de collserloa entre Can Borrell i el Patronal de Flor de Maig.
Anirem per la esquerra
Anirem per la dreta
El Pi d'en Xandri esta situat aprop de la Torre Negra a Sant Cugat a la vall de Gausac. Aquest pi es un pi pinyoner de 230 anys. Te una alzada de 23 metres, 3,20 metres de amplada, 21 per 25 metres de copa. Es diu Xandri perquè es troba en terres que fa anys van ser propietat d'un pagès anomenat Xandri. Es diu que el señor Nuñez i Navarro volien construir una zona residencial ja que les terres son seves. Uns anys més tard va haber un intent de talar i cremar el abre ''per una colla de joves'' pero aquest acte va fracassar nomes va quedar la marca de un tall que gràcies a extenses mesures de manteniment i de suport el pi es va recuperar i avui en dia torna a gaudir de bona salut. L'atac al Pi d'en Xandri va revolucionar la defensa de la preservació fins al punt de provocar la manifestació més multitudinària que es recorda a Sant Cugat.