Время  6 часов 28 минут

Координаты 2325

Загружено 10 января 2013 г.

Записано декабря 2012

456 м
15 м
52,4 км

Просмотрено 2554 раз, скачано 49 раз

рядом с Alzira, Valencia (España)

Nom: Alcira La casella Barx Gandia
De la Ribera a la Safor per la Casella, Barx i la Marxuquera
En aquella ocasió vam tornar a pujar al tren per a eixir de l’Estació del Nord amb destinació Alzira (35 min), capital de la Ribera Alta, des d’on vam enllestir una ruta amb una sèrie de fites: la pujada a La Casella, la baixada a Simat, Barx i la Marxuquera fins a Gandia, on agafaríem un altre tren de tornada a València (55 min).

Camí de la Casella

Després de travessar el Xúquer pel Pont de Ferro i haver creuat Alzira per la Vila vam arribar per fi al Camí de la Casella, l’autèntic inici de la ruta. Es tracta d’un camí rural d’asfalt i grava, un tant estret, però amb poc transit. Amb el vent a favor, com dúiem nosaltres, eixos primers quilòmetres de la ruta es poden aprofitar per anar “escalfant màquines” entre pinades i camps de tarongers.

Les primeres dificultats van començar un poc més avant, ja a la Finca de La Casella pròpiament, poc abans de desviar-nos cap al camp de tir i el tancat dels cérvols. El fort desnivell i l’estat de la pista –amb molta pedra solta- van convertir la pujada fins a la caseta de Bono en tota una prova. Per sort el tram no és massa llarg i Vicent no em pogué traure molta diferència. D’altra banda, les magnífiques vistes del Barranc de La Casella –en realitat, un enorme wadi o Uadi que desaigua en la plana de la Ribera- proporcionen l’excusa perfecta per a prendre-s’ho amb calma.

La baixada a Simat

En passar la Caseta del Barber ja es notava que estàvem en la Safor. Una baixada per un camí prou transitat ens va conduir fins a la redona de Simat. Allí, davant del Monestir de la Valldigna, en el Bar Trinquet, vam parar a esmorzar. Tots els dissabtes, el Trinquet de Simat es transforma en el punt de reunió de molts ciclistes de la Ribera, la Safor i la Costera, la qual cosa demostra que si bé no tots els camins porten a Roma, almenys un bon grapat de rutes ciclistes sí que conflueixen a Simat.

De Barx a la Marxuquera

De totes les opcions, vam triar la de tornar a Gandia per Barx, ja que Vicent tenia interés, i forces, per pujar al Mondúver. El port de Barx és una clàssic per als aficionats de carretera: exigent, però no tant com per a no pujar-lo de tirada si prens la precaució d’anar al teu ritme, que és el que jo vaig fer. Amb tot, vaig passar d’acompanyar Vicent en l’ascensió al pic –massa per a mi- i ens vam reunir uns quilòmetres més avall, ja camí de la Marxuquera. Va ser una llàstima que per falta de llum –era hivern- no poguérem passar pel Monestir de Sant Jeroni de Cotalba abans d’entrar a Gandia.

Finalment, a les 4 de la vesprada rematàrem la jornada amb un café amb llet a la plaça de l’ajuntament, al costat de la Colegiata de Gandia, abans de pujar al tren.12/14/2012 09:59

Hora Fin: 12/14/2012 16:28

Посмотреть еще external

Фото

la cotonera

antiga fabrica de coto i el bar la cotonera bon cafe amb llet o carajillo
Пункты питания

placa major

on se posa a caminar el trac
Храмовая архитектура

Monastir de la valldigna

molta historia,molt bonic i mols dines gastats.val la pena?

antiga mezquita la xara

ermita st. Ana que avans era una mezquita,
Горный перевал

coll de la visteta

nom molt apropiat ja que la visteta a la vall es brutal
Храмовая архитектура

plaza major

berenar al bar placa foto a la colegiata i al tren
Фото

estacio tren

Nombre: Segment 1

Hora Inicio: 12/14/2012 09:59

Hora Fin: 12/14/2012 16:28

Distancia recorrida: 52,4 km (06:28)