Просмотрено 1875 раз(а), скачено 39 раз(а)

рядом с Igualada, Catalunya (España)

(Les altituds del gràfic s'han de reduir en 40 m. per error del gps)

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(feb-2014, després de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 3h55' || Vel. en mov.: 15,5 km/h
╞ Ascens acum.: 1.318 m+ || Des. acum.: 1.307 m-
╞ Pendent màx.: 25% || Pend. mín.: -26%
╞ Altitud màx.: 780 m || Alt. mín.: 297 m
IBP: 108 (C) | Ciclable: 99% | Resum desnivells

Igualada > Monestir de Montserrat (70% carretera | anada per Castellolí, Sant Pau de la Guàrdia i GR-172 fins a Can Maçana, tornada pel Coll del Bruc i Castellolí)

Seguint aquesta ruta anem des de la capital de l' Anoia, Igualada, fins al Monestir de Montserrat, seguint un traçat ràpid (escurçant temps) pel volum de km per carretera. La vaig fer als inicis de seguir rutes en gps i grabar-les, amb una preparació física pobre i capficat en arribar a Montserrat, vaig preparar-la fàcil amb tant d'asfalt.

Si més no, també hi han trams llargs per camins i pista forestal: durant l'anada, entre Castellolí i Montserrat Parc i, poc més endavant, seguint el GR-172 entre Sant Pau i Can Maçana, que degut al terreny pedregós i als pendents de pujada, ho qualificaria tècnicament de 'moderat' i físicament dur). També durant la tornada, hi han un parell de trams que travessen boscos per pista, tot més rodador, que van des de l'Hotel Bruc fins al Coll del Bruc.

:: Resum del recorregut ::

El primer tram podria dir que va des d' Igualada fins a Castellolí: comença en direcció a l'Aeròdrom d' Òdena, per fer-hi una volta i donar un cop d'ull a les avionetes, i segueix fins a Castellolí per la carretera vella que va vorejant la N-IIa i l'A-2 (d'uns puja-baixa llargs i contants), passant per davant d'algunes masies.

El tram següent ens porta fins a Montserrat Parc i Sant Pau de la Guàrdia: surt de Castellolí per carretera en direcció a la urb. Els Pinyerets i més endavant creua l'autovia per un pont, on comença el camí de Cal Francolí de la Pujada fins al Puig del Francolí (una pista molt enfilada i la més dura de la ruta). Ja vorejant la cimera del puig, continua un camí directe fins a Parc tot resseguint la carena planera i pelada de la Serra de la Fam (de traçat més pla però bastant pedregós).

A continuació, puja per carrer de Montserrat Parc a St. Pau de la Guàrdia i, en ben passat el Celler de la Guàrdia, continua un tram del GR-172 fins a Can Maçana, tot molt més pedregós i feixuc de rodar, passant pel vessant sud del puig del Castell de la Guàrdia i fins al Coll de les Torres, on es baixa a la cruïlla de carreteres de Can Maçana per un curt sender ple de rocs (la meitat final l'he fet a peu pel fort desnivell...). Arribat a la cruïlla, la ruta ja segueix per la llarga carretera sinuosa que recorre tot el vessant nord de la Muntanya de Montserrat, i que condueix directament al Monestir de Montserrat, tot arribant a la Font del Portal (o del Miracle) a on reposa l'escultura a imatge del fundador, l' Abat Oliba.

La tornada comença per carretera fins a l' Hotel Bruc, on travessant el parking s'agafa un camí de terra amb alguns bancs de sorra que va vorejant l'A-2 i els Boscos del Solà. Aquest camí arriba a l'Àrea de servei del Bruc, tot passant un túnel per baix l'A-2, trencant a mà esquerra, per arribar a l'àrea. Després de creuar-la hi continua un camí entre bosc que va per damunt del túnel del Bruc i que finalment enllaça amb la carretera de corbes que baixa del Coll del Bruc (volia fer un tros més de camí fins a Castellolí però ja era de nit i les piles del llum s'esgotaven). Finalment s'arriba a la masia de Cal Llucià.

Aquí passar al carrer de l'altre banda de l'A-2 és complicat, el pont és una sortida i ens trobem en contra-direcció, a més la carretera té una tanca (baixa, de 1/2 m) i si ens la juguem anant per la vorera després haurem de saltar aquesta tanca per arribar al camí. L'altra opció és seguir per un caminet que segueix per Cal Llucià, vorejant un camp, on s'arriba a un túnel de desaigüe torrencial que travessa l'autovia, gran com per passar-hi rodant però estava quasi ple de terra, sepultat per sediments, i només vaig poder passar mig agenollat i la bici tota inclinada a un costat. No sé en quin estat es deu trobar aquest túnel actualment! (En el mateix mes de gener hi vaig passar d'ambdues maneres...)

Arribat al carrer de l'altre banda, segueixo direcció Castellolí trobant carretera asfaltada al cap de pocs metres. I d'aquí a Igualada poc més cal dir...

Escultura de l'Abat Oliba a la Font del Portal (o del Miracle), al monestir de Montserrat. 712 msnm (760 m és una dada errònia)