3,1
6,2

Просмотрено 876 раз(а), скачено 37 раз(а)

рядом с Aneto, Aragón (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Aquesta excursió es continuïtat de:
Presa de l' Estany de Llauset-Estany del Botornàs-Refugi del Cap de Llauset

Sortida del Refugi del Cap de Llauset. Arribada: Aparcament de la Presa de l'Estany de Llauset .

Agafarem el camí del GR 11 (senyals de pintura vermella i blanca) que marxa per la cara de Ponent del Refugi en direcció al nord. El seguirem sempre menyspreant altres camins que trobarem amb les cruïlles. El GR ens pujarà al Coll de Vallibierna .
Aquí per la cara nord-est, veurem un pal de ferro que ens senyala el rastre que ens cal seguir. Baixarem un a mica en direcció al nord-est, per sobre de les pedres, per trobar un rastres més fresat (té fites) que ens pujarà a la Collada dels Isards on trobarem una grossa fita i dos pals de ferro.
Seguirem per la carena en direcció nord fins trobar un nou pal de ferro. Aquí deixarem la carena i baixarem per la cara de Llevant per seguir el rastre (té fites) que en direcció nord-est ens portarà al peu del Pic Russell E., on trobem una petita congesta de neu que voltem per la cara de Ponent. Per la cara de Llevant tenim la carena que baixa del Pic.
Nosaltres en deixar la congesta (normalment dura tot e l'estiu) ens enganxarem a la paret que baixa del caire del Pic Russell E. (cara de Ponent) on tenim un petit rastre i alguna fita que ens permet pujar fins a l'entrada de la Canal.
Pugem la canal amb alguna petita grimpada i sortim al caire. Aquí canviem de canal i pugem per la canal de la cara de Llevant per sortir en direcció al nord-oest.
A partir d'aquí la pujada, ja no és tan dreta. Si voleu fer el Russell E. us queda per la cara sud (és fàcil, un parell de grimpades i ja som a dalt). Seguirem pujant en direcció a Ponent, per entre mig de les roques per arribar al Russell S. i mes amunt l'Antecima SE.
De l'Antecima per la cara de Ponent surt un camí fressat, que volta el caire de la muntanya per sota (cara oest) que ens pujarà al Russell W. i al Pico Russell, punt més alt de l'excursió d'avui. En direcció nord i a pocs metres tenim el Russell N.
La tornada la farem desfent tot el camí de l'anada.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Aneto Maladeta.