Скачать

26 июня 2019 г.

Записано

июня 2019
Будьте первым, кто выразит признание
Поделиться
3 320 м
1 301 м
35,69 км

Просмотрено 516 раз, скачано 20 раз

рядом с Torla, Aragón (España)

Ruta d'anada i tornada fins al cim del Cilindro de Marboré. Per accedir al cim es necessari fer dos trams de grimpada d'uns 15mts cada un. Per desgrimpar-los es molt convenient portar corda i material per baixar-los en ràpel (hi ha dues instal·lacions per muntar reunions). Aquest tram es troba just després d'arribar a la Punta Penya Roya i és el motiu pel qual es classifica la ruta de difícil.

La ruta s'inicia al pàrquing de la pradera d'Ordesa (consultar horaris autobús a l'estiu). Des d'aquí s'agafa el camí que porta cap a la cola de caballo. Camí planer que transcorre majoritàriament entre boscos. Un cop a la cola de caballo es puja cap el refugi de Goriz a través de les clavijas de Soaso. Hi ha l'opció d'evitar-les per un camí que surt a la dreta de les clavijas. A partir d'aquí el camí ja comença a guanyar alçada.

Després de fer una parada al refugi de Goriz, la ruta segueix direcció Monte Perdido i Lago Helado. El cilindro de Marboré està just davant del Monte Perdido. La ruta puja de forma directe cap el lago helado. Poc abans d'arribar-hi hi ha varis llocs on poder fer bivac i recuperar forces de cara al tram final.

Just abans d'arribar al lago helado, a la dreta es veu la pala per pujar al Monte Perdido. La ruta pel Cilindro de Marboré es desvia cap a l'esquerra pujant també una pala de neu. Al cap de munt a mà dreta hi ha la Punta Penya Roya, un 3.000 que queda eclipsat pels 3.300 del Cilindro. A mà dreta hi ha la grimpada cap el Cilindro. Després dels dos primers trams tècnics, s'ha d'anar avançant sortejant alguna roca fins arribar al cim.

Un cop al cim i després de gaudir de les vistes, la ruta desfà el camí fet fins arribar al pàrquing de Pradera d'Ordesa.
Вершина

Опасность

inici Grimpada

Парковка

Inici ruta (Parking d'Ordesa)

Озеро

lago helado

Маршрутная точка

Punt Bivac

Вершина

Punta Penya Roya (Pitón Sw Cilindro)