Время  6 часов 4 минут

Координаты 2013

Uploaded 20 августа 2012 г.

Recorded августа 2012

3,0
5,9

Просмотрено 6301 раз(а), скачено 228 раз(а)

рядом с Gósol, Catalunya (España)

Ruta circular que puja al Pedraforca des de Gósol, per la banda del Camaril i retorna per la tartera ponentina del Pedraforca, l'anomenada Tartera de Gósol (COMPTE! Baixant per la Tartera de Gósol vam prendre un tram de camí equivocat, retornant posteriorment al camí correcte. Mireu els waypoints que ho indiquen!)

És una ruta diferent de la clàssica ascensió des de la banda de Saldes i el Gresolet. Molt més solitària i amb una tartera no tan pesada com la llevantina fan d'aquest ruta una magnífica variant per a pujar al Pedraforca de forma alternativa.

Tota la ruta segueix les marques grogues i blanques del PR C-123.

L'única dificultat rau en la clàssica grimpada cap al Pollegó Superior des de la Collada del Verdet, que tot i no ser molt tècnica sí que demana certa atenció, sobretot perquè les roques es troben molt polides pel pas de la gent, i no és difícil alguna relliscada i per l'alta freqüència d'aquest tram de ruta.

Sortim des de Gósol pel Camí de la Cerdanya i anem a trobar el Coll de Font Terrers, a on trobarem l'única font de la ruta. Una mica més enllà abandonem el Camí de la Cerdanya (el GR-150 o Camí dels Bons Homes) per endinsar-nos en un magnífic bosc solitari i preciós, a través d'un sender que va ascendint per la fondalada del Torrent de la Coma dels Caners. Es puja fins a la zona de la Collada del Teuler on, una fantàstica esplanada, convida a fer el primer descans del dia i un petit mos.

Des de la Collada girem a la dreta i comencem les primeres rampes més fortes cap a la zona del Camaril, on després de gaudir de fantàstiques vistes sobre el Cadí i el Cadinell ens du fins a la Collada del Verdet. En aquest punt ja ens trobem amb el camí que puja des del Gresolet i per tant s'acaba la solitud i tranquil·litat de la ruta!

Des d'aquí ja encarem la grimpada fins al Cim Nord, i des d'aquí un tram semi-carener de baixada i pujada (amb grimpada) fins al Pollegó Superior.

Des del Pollegó Superior baixem per camí prou ràpid fins a l'Enforcadura on ja ens decantem cap a la dreta per a prendre la Tartera de Gósol.

Baixant per aquesta tartera cal estar molt i molt atents al punt marcat amb ATENCIÓ!!! doncs nosaltres vam prendre un camí equivocat que baixava. S'ha de prendre el camí que surt a la dreta i que remonta una mica d'alçada fins a la zona de bosc.

Nosaltres vam seguir baixant pel camí equivocat (però ben fressat) fins que, sota el Pla de la Serra ens vam adonar de l'error i vam retornar cap al camí correcte per una pujada sense un camí massa marcat.

Des d'aquí fins a Gósol ja no hi ha cap altra dificultat excepte el fort pendent de baixada, que en alguns trams és realment acusat!