Moving time  3 часов 59 минут

2 095 m
3,2
6,4

Просмотрено 189 раз(а), скачено 3 раз(а)

рядом с Pembelik, Antalya (Türkiye)

İsmi kervan, göç ya da ipek yolu yürümeye meraklı olanlar için oldukça aşina olan, bir rivayet Keykubad'ın Alaiye'yi fethetmek için kullandığı (bu konu tartışmalı) tarihi yolun da geçtiği Susam Belinde başlayan ve çobanların Delikdağ, 1:25000 haritalarının Avcıkoyağı Tepesi olarak adlandırdığı zirve için toplamış bulunuyoruz. Aslında birbirine yakın iki adet zirve ve bir kaç 2700'lük zirvecik barındıran, haritalarda Akdağlar olarak geçen kütlenin Kuzeydoğu yamaçlarındayız. Wikiloc, anlayamadığımız biçimde başlangıç noktasını dik bir yamaçtan başlatmış olsa da, biz tam sırtta yer alan geniş alandan yani 2265 m'den hatta giriş yaptık. Bir müddet çobanlarla ve pazarda satmak için kar kesen tüccarlarla hasbıhal ettikten sonra hafifçe yükselerek, arkada görünen patikayı görmek için 2400 m sınırına kadar yükselen ekip, kuzeye dönerek zirve altına doğru ilerledi, kısa bir inişin ardından yeniden 2400 irtifasından oldukça dik bir şekilde yükseldi. Bir süre 2650 m civarında eşsiz göl manzarasının keyfini süren parkur, kayalık bir yamaçtan dik çıkarak önce ilk zirveye (Delikdağ, 2768 m), kısa bir molanın ardından da 2805 m'lik asıl zirveye (Papazdağı) ulaştı. İniş için uygun gördüğümüz, kar kaplı dik yamaçtan (bu noktada oluşan wikiloc kayıtları anlamsız, biz çok az zikzak yaparak kara ulaştık ve dik indik) hızlıca indi ve önce meşhur Susam Gölüne ulaştı ve bu noktadan yine bir diğer meşhur güzellik, kervan yolu hattına giriş yaptı. Oldukça mutedil bir eğimle yükselen ve vadiyi, tabanına inmeden aşan hat, yer yer kar kaplı ve bir kaç noktada iyi korunmuş taş kaplamasıyla dikkat çekiyor. Yaklaşık 3 km süren bu hat, Susam beli sırtlarında araç yoluyla birleşiyor. Hat, başlangıçta oldukça sert yükselse de, sırt hattında daha rahat. Aynı yoldan inmek istemeyenler için ya bizim indiğimiz dik sırt ya da Avcıkoyağı olarak bilinen ve 2 km kadar inişli çıkışlı yürüyüş gerektiren derin vadi uygun görünüyor. Çobanlar ısrarla Avcıkoyağı vadisini tavsiye etse de, biz kar kaplı yamaca güvenerek zirve altı vadiyi tercih ettik. Bu mevsimde tozluk ve kazma kullandık ancak kramponu ve kaskı şiddetle tavsiye ediyorum.

Uyarılar; Sultan Giği ve Tepegöl'deki kar durumuna güvenerek krampon götürmedik ancak, dik iniş oldukça tehlikeli bir hal aldı. Bir kaç noktada kayadan tırmanış yaptık ve kask almadığımıza çok hayıflandık. Akar bir su kaynağına rastlamadık ve 2 lt su tükettik. (1'er lt de çay) Neredeyse tüm vadiler karla kaplı ve yer yer 4 m yükseklik ölçtük. kar pek çok sırtta balkon yapmış ve dikkatli olmakta fayda var. Dağın kaya yapısı kırılgan ve sık sık kopmalar oluyor. Neredeyse her yerde sürüler ve gergin köpekler var ancak sürüyle mesafeyi koruyunca sorun olmuyor.

Ulaşım; Gündoğmuş sonrası, pınarbaşı, Gelesandra, Kurucaova ve Demirkapı hattını izleyerek Susambeli geçidine ulaştık. Yol ihmal edilmiş ve biz çıktığımız gün kepçe ile kar temizliği yapılıyordu. Altı yüksek bir araç ulaşım için uygun bir tercih olacaktır. Susambeli, Alanya'dan 113, Gündoğmuştan 25 ve Antalya'dan 167 km mesafeye sahip. 113 km için yaklaşık 100 tl'lik yakıt (benzin) harcadık.

Ekip;
Hüseyin Türkeli
Osman Yılmaz

2300 m irtifa

Henüz aracımızı bıraktığımız yerden bir kaç metre yükseldik. Sırttan batıya doğru yükseliyoruz.

2400 m irtifa

2400, neredeyse sırt hattı. Buradan kuzeye dönerek ilerliyoruz. Bu noktanın biraz ilerisinde yer alan tepenin sağına yani Doğuya ilerlemek yerine Batıya yani soluna ilerlemek bizim düştüğümüz hatadan sizi koruyacaktır. Kar kaplı yamaç yüzünden 50 m aşağıya inip yeniden 2400'e tırmanmak zorunda kaldık.

2400 m irtifa (yeniden)

Gereksiz bir inişten sonra yeniden 2400, yani tırmanışın asıl başladığı noktadayız. Basit bir araç yolu açılmış ancak tahrip olmuş. muhtemelen mermer aramak için.

2500 m irtifa

Oldukça dik bir açıda yükselen hat, kaygan zemin ve çarşak nedeniyle yavaş ilerliyor. Manzara değişip güzelleşiyor.

2600 m irtifa

Zemin daha büyük kayalardan oluşmaya başlıyor ve görece rahat bir tırmanış sunuyor.

2700 m irtifa

2650 m civarında yer alan sırttan göl manzarası başlıyor. Artık Giği dahil tüm zirveler seçiliyor. Bu noktada kar kaplı yamaç nedeniyle biraz sola kayıp, kayalık bir yamaçtan tırmanıyoruz. Kask olsa ...
вершина

Delikdağ Zirvesi

Tehlike geçip, yumuşak bir çıkışla zirveye ulaşıyoruz. Basit bir zirve babası yapılmış. Oyalanmayıp asıl zirveye ilerliyoruz.

Papazdağı Zirvesi

Bir kaç iniş çıkış ve kar kaplı sırt geçişi sonrası zirveye ulaşıyoruz. 2804 m. Kuzeyden başlayarak saat yönünde manzara ; Avcıkoyağı zirvesi, Namaras yaylası, uzunlar yaylası, Susam Gölü, Eğrigöl sırtları, Giği Zirvesi, Palaz Dağı, Barcın Dağı, Alanya Akdağ, Susuz zirveleri, Karayılan Dağı, Susam beli, Karaçal Dağı ve Manaloğlu Dağı.

İniş Hattı Girişi

Vakit kazanmak adına, kar kaplı sırttan indik ancak karların erimesinin ardından nasıl bir görüntü ortaya çıkar emin değiliz. Sert ve bol çarşaklı bir yamaç olması muhtemel.
Озеро

Taş döşeme

Археологический памятник

Перевал

Patika bitiş (Susam Beli)

1 comment

• Фото Hüseyin Türkeli

Hüseyin Türkeli 21.05.2019

I have followed this trail  View more

Detaylı güzel parkur olmuş.