gaco80
  • Фото Del Refugi 'Les Mouflons' al cim del Toubkal i Toubkal Oest i tornada al Refugi
  • Видео Del Refugi 'Les Mouflons' al cim del Toubkal i Toubkal Oest i tornada al Refugi

Moving time  2 часов 25 минут

Время  6 часов

Координаты 1409

Uploaded 12 мая 2018 г.

Recorded апреля 2018

2,0
4,1

Просмотрено 93 раз(а), скачено 8 раз(а)

рядом с Tizi Oussem, Marrakesh-Safi (Morocco)

Dia 2 de l'expedició a l'Atlas.
Ens llevem a les 6h i esmorzem per sortir a les 7h direcció al Toubkal.
Som l'últim grup en sortir del refugi i de seguida ens queda clar el nivell de coneixement de muntanya de molta part de la gent que ve a pujar el Toubkal per ser la muntanya més alta del país i del Nord d'Àfrica. Gent que surt de l'habitació amb els grampons posats, d'altres que s'ho miren com si mai haguessin vist aquells aparells i una munió de persones que pugen agafats de la mà dels que deuen ser els seus guies.
La pujada al Toubkal no és difícil, el camí esta molt marcat, puja molt fort des de just la sortida i pel camí anem trobant i passant per davant de gent sola i sense grampons, petits grups que diuen que és la primera vegada que van a la muntanya,....tota una rambla de personal dispar que tornaran a casa perquè el destí així ho vol i perquè els guies que han pujat cents de vegades al cim del Toubkal ja saben quin és l'estil de la seva clientela.
Nosaltres anem al nostre ritme, una primera pala que puja fort i que arriba a una primera terrassa on veiem una pedra pintada, "FREE GAZA" a mi em sobta que gran part de les roques que hi ha pel camí estiguin pintades, com si estiguéssim al barri, amb les firmes de la gent que hi ha anat passant, el que deia, el nivell i consciència de muntanya de la gent que puja al Toubkal dista molt del que podríem esperar pujant un 4000.
Sigui com sigui continuem pujant, amb neu ben dura i perfecte per caminar amb els grampons fins arribar al coll de Tizi n'Toubkal a uns 3960m, just abans d'arribar al coll tenim una curta però intensa pujada que serà la part més dura de tota la jornada.
Al coll fem un descans per menjar una mica i ens treiem els grampons, a partir d'aqui trobarem molt poca neu, i tot i que el dia és bo i fa poc vent la temperatura fa que sense guants se'ns gelin ràpidament les mans. Aqui podem triar entre anar a buscar el cim del Toubkal Oest o continuar cap a amunt direcció el Toubkal i com el grup és gran i els ritmes diversos decidim enfilar direcció l'objectiu principal del dia. Així doncs tornem a caminar, aquest cop seguint una pista de roca ben marcada en direcció al cim del Toubkal que ja es comença a intuir, i al cap de ben poc, i després d'anar superant grups de gent, arribem a la barrera psicològica dels 4000m, una bofetada d'alegria, un cop de falta d'aire i poc més de 100m de desnivell per arribar al cim.
Just abans d'encarar els últims metres de pujada tenim un petit descans pla que ens dóna l'aire necessari i ens permet veure el camí que hem fet de pujada, impressionant. Tot seguit apareix davant nostre la famosa piràmide del cim de l'Àfrica del Nord, un cim que és gran, ample, d'aquells de vaques que diríem, però això sí, a 4167m.
Les fotos de rigor, un parell de cerveses artesanes que hem portat des de Barcelona per brindar com cal i un repòs de ben bé 45 minuts contemplant tot el que tenim al nostre voltant, i després de la visita d'un esquirol que deu tenir per allà dalt casa seva prenem la decisió de tornar enrere per anar a buscar el cim del Toubkal Oest.
Inicialment havíem parlat d'anar a fer l'Imouzer però part del grup esta fos i per no separar-nos preferim tornar enrere pel camí que hem vingut i estalviar-nos dues hores extres fins al refugi.
Així doncs tornem tots fins al coll de Tizi n' Toubkal, passant de nou pel costat d'una que vomita incapaç de fer front als metres que li queden, de gent agafada de la mà del guia amb incapacitat per caminar i ben bé tres hores de baixada per endavant, i tantes altres coses increïbles que ens fan pensar que afortunadament mor massa poca gent a la muntanya.
Total que del nostre grup, uns continuen cap al refugi i uns altres allargarem la sortida els 30- 40 minuts que triguem en pujar i baixar del tercer cim del Toubkal Oest. De nou les fotos de rigor, la contemplació del Ras i el Timesguida que ens esperen pel dia següent i tornada cap al refugi a pel té recuperador.
Un cop al refugi ens queda mig dia per descansar i encarar la planificació per la sortida del tercer dia, el Ras i el Timesguida.