jsf1965

Время  8 часов 55 минут

Координаты 2109

Uploaded 4 августа 2016 г.

Recorded июля 2016

2,9
5,9

Просмотрено 157 раз(а), скачено 8 раз(а)

рядом с Cerler, Aragón (España)

Qualifico la ruta en l'apartat "ALPINISME" i dificultat FACIL, per la gran quantitat de blocs de pedra i trams sense un camí definit. Si hagués escollit l'opció SENDERISME la dificultat cal mesurar-la entre MODERAT I DIFICIL.

Ruta feta a principi de juliol, en un sol dia. Cal agafar el bus a Benasque que porta al Puente Coronas ( en aquesta epoca no s'hi pot accedir amb cotxes particulars). El preu de Anar-Tornar son 19,50 € i sortia a les 7:15 hores. Per la tornada cal tenir en compte que el darrer bus surt de Puente Coronas a les 18:30 hores.
Comencem a caminar des de Puente Coronas i amb una horeta assolim el Ibonet de Coronas, després de superar un important desnivell. L'antic camí deixava a l'esquerra el torrent del Barranc de Corones, però pujant pel caminet que es troba abans de creuar el pont la pujada és més agradable.
Pugem fins al Ibon Inferior i veiem a la dreta la Bretxa de Llosars, el camí de retorn. Nosaltres anem cap a l'esquerra, cap al Ibon del Medio. Allà deixem el camí per on puja tota una munió de gent cap al Aneto per la Glacera de Coronas. Enfilem pel dret cap al Pic Aragüells, sense anar a buscar el coll, doncs la referencia és molt clara i ens estalviem la pala de neu que hi ha abans d'arribar al coll.
Fem el cim del Aragüells, amb impressionants vistes cap al Ibon de Cregüenya i desfem el camí cap al Ibon Inferior per enfilar ara sí, cap a la Bretxa de Llosars. Un cop superada la Bretxa, un mar de blocs de pedra que caldrà anar saltant, per baixar cap al Ibon de Llosars. El "camí" arriba fins al Ibon, però nosaltres el retallem una mica ( ja no vindrà d'un tram sense seguir un camí "decent") i anem a buscar el corriol que ens portarà cap a la Pleta de Llosars i tot seguit enllaçar amb el GR-11 que ens conduirà fins al Refugi de Coronas a buscar el bus que ens torni cap a Benasque.