Время  10 часов 16 минут

Recorded июля 2015

4,9
9,7

Просмотрено 1903 раз(а), скачено 89 раз(а)

рядом с  Garòs, Catalunya (España)

Diapositives ruta dia 09/07/15 :

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Intro :
Com aquestos comentaris van adreçats al Wikiloc , on la majoria dels usuaris emprant el GPS, cada cop faré més curta la descripció de l’itinerari i intentaré donar ajut per tenir una “idea global” de la ruta pensant “com i amb” una persona que porta un GPS.
Quan faig la valoració de la dificultat de la ruta, sempre em refereixo a la tècnica. La part física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva
Així en lloc d’estendre’m en una literària descripció del recorregut, intentaré donar la suficient informació per a que el lector sàpiga, abans de sortir, el que es trobarà a la ruta. De fet, només vull explicar la informació que jo busco en una ruta penjada per un company al wikiloc ----
Diuen que “una imagen vale mas que cien palabras” per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. Donen una bona primera visió dels llocs.
Trobo a faltar l’apartat de “muntanya” dins el wiki. Està molt clar el que és alpinisme però, al menys per a mi, el terme “senderisme” és massa ample i fa difícil la valoració de la dificultat tècnica i Física.

Valoració Global :
Preciosa ruta en la que l’aigua ens acompanya quasi tot el recorregut. Fàcil ( cal recordar que fem alpinisme ), sense fer el 100 Cims del Tossau de Mar.
De fet a data d’avui només hi ha deu validacions d’aquest cim a la FEEC.

Aproximació :
A Arties agafem la pista que ens duu fins el Pontet de Rius ( wpt 01 ). Uns 3 km abans podem deixar el cotxe en un gran aparcament.
Nosaltres vam fer servir un taxi que ens van proporcionar des del Refugi de la Restanca ( Agusti 629465988 )

Orientació i GPS : ( Moderat -)
Una part del recorregut està senyalitzat amb pintures de GR . A la resta anem trobant forces fites. El tram del Cim és bastant perdedor . Cal vigilar i seguir les marques
Un cop deixem el GR ( wpt 10 ) cal vigilar per no perdre la sendera. Nosaltres ens vam trobar senyalització d’una cursa que ens va facilitar la tasca ....

Dificultat Física : ( Fàcil + )
Es va pujant tranquil•lament excepte el Coll de Mar que ho fa molt decidit ....

Dificultat Tècnica : ( Moderada - )
Molt fàcil la llarga baixada. La canal herbosa per accedir al Tossau no presenta massa dificultat. El darrer tram de la carena ( pic ) té la seva problemàtica ...

Passos Perillosos : ( Ull )
Nosaltres no vam acabar d’assolir el Tossau . A uns 10-15 mts del cim, hi ha un pas molt delicat que cap de nosaltres (6) es va atrevir de passar. Tornant, ens va semblar veure per l’esquerra de la carena, un pas inferior ......

Descripció :
Comencem a caminar al Pontet de Rius ( wpt 01 ). Tot fent llaçades el fressat senderó s’enfila fins el Refugi dera Restanca ( wpt 02 ) on pots recuperar forces. Voregem una estona el llac tot seguint indicacions de Rius i Mar. El camí s’enfila per assolir l’estany de Mar ( wpt 03 ).
Caminem per l’esquerra de l’estany tot seguint les fites que ens menen entre les pedres i els blocs. A la capçalera del llac deixem a l¡esquerra, el caminet (pal) que permet apropar-se al complicat Bessiberri. Per pujar fins el Coll de Mar ( wpt 04 ) el corriol serpenteja amb fort pendent. Les vistes de l’estany són espectaculars.
Un cop a la Collada tenim l’opció d’apropar-nos al 100 Cims del Tossau de Mar. Unes fites ens mostren l’inici del camí. Una primera pujada ens duu a un tram planer de petja perdedora on cal estar a la guaita amb les fites. Un tram més rocós ens mena a una canal herbada que ens puja directe a la carena. Les fites ens guien entre un mar de pedres. Un darrers metres molt complicats ens deixen al cim ( wpt 05 ). A l’apartat de passos perillosos amplio el comentari.
La tornada pel mateix camí se’ns fa pesada. Un cop a la collada seguim la ruta clàssica. Una ràpida baixada ens deix al llac de la Collada ( wpt 06 ). Seguim fins el més gran estany de Tort de Rius ( wpt 07 ). El clar camí segueix la forma del llac. Trobem una bifurcació, marcada amb fites, on podem seguir recta o apropar-nos a l’aigua. Qualsevol dels dos camins ( de fet jo vaig anar pels mig dels dos ) ens mena al llac de Rius ( wpt 08 ) on entronquem amb el GR-11 que segueix fins a la Restanca.
Davallem suament aprofitant el recorregut del GR, Passem a frec d’una font ( wpt 09 ). Seguim perdent altura caminant per llocs molt humits però sense perill. En arribar al plans de Rius cal estar alerta per no passar-se el camí que, desviant-nos a l’esquerra, seguirem. ( wpt 10)
Tram amb molta aigua on traspassarem diversos cops el riuet. En algun tram hem de vigilar les fites per no perdre’ns. Un pont de fusta ens permet creuar el riu quan ja té més cabdal.
Ara podem seguir baixant 2.8 km ( 35’ ) fins l’aparcament o trucar al taxi ........
Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la ruta.

Tipus de camí :
Terra de bona petja. Molta pedra amb trams, vorejant el llac de Mar, de petits blocs. Molta aigua al tram de baixada en el que creuem diversos riuets.

Cobertura GPS i Mòbil :
Tema GPS sense problemes. Movistar amb cobertura a algunes zones

Menjar :
Avui tocava llauna. Podem agafar pic-nic o entrepà ( car ) a Refugi de Restanca ( wpt 02 )

Dades tècniques :
Segons el Garmin , passat pel GARMIN CONNECT tot i que darrerament fa el ruc, la ruta té 1256+ de desnivell.
Ara porto configurat el GPS ( Etrex 20 ) per a que agafi senyal cada 3 seg

Possibles variants :
Com ja he comentat, La ruta es simplifica i s’escurça molt sense fer el Tossau de Mar

Bibliografia :
Ed. l’Alpina té cartografia de la zona.

01 Pontet de Rius 09-07-15

• Фото AlexTR

AlexTR 08.10.2015

Muy chula!

Me la añado a los favoritos para hacerla cuando tenga oportunidad de pasar por ahí!

• Фото GERCA

GERCA 08.10.2015

El entorno, con tanta agua, és increible

• gbonafontec 14.08.2016

Nosotros, tal como dices, en la cresta, cuando llegamos al paso complicado dimos marcha atrás y lo hicimos tirando más a la izquierda